Friday, 30 April 2010

Menghadapi Perasaan Serik

Perkataan serik ni selalu kita gunakan bila frust... Betul tak??? Tak kisahlah, frust bercinta ke, frust kerja ke atau apa-apalah... Seseorang pernah bertanyakan nadia tentang persoalan serik ini.. Tak pernah serik ke.. Serius, kalau ikut rasa sakit dan kecewa, memang serik tapi fikirlah positif.. Apapun pada awalnya, memang rasa sakit, nak menangis saja..Tengok dinding nak tendang-tendang jer.. Macam kuat sangat ko tu....Tengok handphone, rasa nak baling aja biar berkecai semua isi perut handphone tu.. Macam ko banyak duit je nak beli baru... Tengok keje yang melambak macam pasar lambak atas meja, rasa angkat kaki, balik rumah tido... Ko ingat ko tu bos ke..... Sesungguhnya tidak pernah terlintas dihati ini untuk melakukan hal-hal yang telah dinyatakan tadi...

Apapun, Allah telah menetapkan segalanya.. Tinggal usaha kita saja.. jangan berputus asa dengan rahmat Allah kerana Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik... Pandai plak nadia cakap ye... Jujur nadia bagitau, nadia sendiri kalau rase sakit hati, nadia akan nangis, duk sekejap dalam bilik then keluar tengok kawasan keliling rumah.. Biasanya belakang rumah cos situ ada kebun, ada bunga-bungaan, ada bunyi burung... Pastu rasa tenang... Cubalah, semoga ia juga memberi ketenangan kepada anda juga....

Percayalah... Allah tidak akan mensia-siakan hambanya... Usahalah and janganlah berputus asa..

3 comments:

cik EPAL said...

yes. dont give up :)

Nadia arRumaisha said...

wahhh cik epal comment... thanks ya..

eija (iniblogeija) said...

tak best serik2....
just live our life okey...