Monday, 26 April 2010

Salah Satu Penyebab Keretakan Hubungan Kekeluargaan

Sabtu depan 1 Mei 2010 bersamaan Hari Buruh, ayah dan mak nadia ajak kami adik beradik balik ke kampung ayah di Bachok, Kelantan.. Kebetulan cuti umum juga ada kenduri sambut menantu saudara nadia di Kelantan.. Hurmm, nadia tak banyak soal sebab nadia pun dah lama sangat tak balik ke sana, last adalah sewaktu sekolah menengah.. Dah lama sangat..

Semalam ada yang bersuara tak nak ikut, katanya ada hal lain.. Perlawanan takraw lah, kerja lah, malas lah....Macam-macam alasan... Muka mak dah lain sebab mak harap semua dapat balik bersama, cuma mira yang tak dapat ikut sebab masih kat Penang.. Itu dikecualikan..

Then, mak cakap ayah nak bagi anak-anak kenal saudara mara.. Kalau tak bila lagi nak kenal.. Kalau ikutkan sibuk, tiap-tiap hari sibuk tapi kenalah renggangkan sedikit masa buat keluarga.. Mak cakap lagi.. inilah punca keretakan hubungan keluarga hari ni.. Dengan saudara-mara pun nak berkira.. Kami adik beradik diam, dengarkan aja apa yang mak leterkan.. Tapi semua tu ada benarnya.. Setuju tak??? Kalau setuju silalah tinggalkan pendapat.... Kalau tak setuju sila bagi sebab..hihihi... ayat suruh korang mengomel sebenarnya...

2 comments:

Mr Rulez said...

betui 2..kiter pun tak kenal saudara jauh2..biler balik raya jer baru jumpa..ermm..2 sb tak rapat..sb jarang jumpa kot..

Nadia arRumaisha said...

Mr. Rulez~ kira ok laaa... nadia terus xkenal saudara mara jauh... yg duk sebelah umah, slalu dtg umah kenal laaa.... huhuhuhu