Thursday, 20 May 2010

Inilah Harga Yang Perlu Dibayar

Hai, masuk entry ke-2 untuk hari ni.. Alhamdulillah..mood update membuak-buak hari ni.... Okay, last night waktu pergi isi minyak van dengan adik nadia, Khairi.. ader sorang budak lelaki berkeliaran di stesyen minyak sambil bawak plastik berisi bungkusan kuih rotan, kerepek... Dia datang pada kami untuk jual bungkusan makanan tu.. Mate pun mengantuk jer nadia tengok... Waktu tu, jam lebih kurang 10.15 malam.. Sepatutnyer waktu ni budak besar ni dah tido.. Kalau ikut pengamatan nadia, umor budak tu lebih kurang 10 tahun.... Mase tuh rase sedih sangat.. Kiteorang beli lah beberapa bungkus...Kebetulan ada makanan sikit, so bagi pada dia... on the way balik, rase terkedu sangat...teringat jer budak tuh.... entahlah, inilah percaturan hidup... harga yang perlu dibayar dengan kepayahan juga pengorbanan.....

6 comments:

kakchik said...

bagusnya tindakan nadia tu. moga2 kanak2 tu cari duit betul2 kerana nak survive hidup dia dan keluarga. kakchik cuma bimbang kanak2 sptnya dijadikan mangsa sendikit penipuan je.

Nadia arRumaisha said...

Tak de lah bagus sangat pun k.ros sbb saye xmampu buat aper2 utk bantu dia.... Rase sedih sangat... Hope bila dia besar nnti, dia akan lebih tabah sbgmana tabahnyer dia waktu kecil...

noor afzan said...

sian kan..

Nadia arRumaisha said...

haah....mmg kesian...

Firdnurjue said...

huk3....sedey jue nadia....jue xleyla klu tgok keadaan2 cam 2....ase sebak jea....kte ssh..amai lagi yg payah utk lalui idup nie..utk cari sesuap nasi...huk3..:-(

*moga ALLAH S.W.T sentiasa melindungi dak 2....n sesape jea..termasuk diri kte...amin...:-(

Nadia arRumaisha said...

itu laaa jue.... bygkan dia sekecik tu dah menghadapi cabaran hidup....