Thursday, 25 November 2010

Agak-Agak La Kalau Nak Menipu


Baru saja dapat sms dari siapa ntah yang sangat tidak bertanggungjawab dan suka menipu. Kandungan sms seperti berikut:
Ini ayahTolong bagi credit maxis 30RM ke nombor baru ayah 0128640745
Ayah lagi ada masalah kat balai Police. ta payah caal sekejap ayah call.
pengirim number: +6285227681529
Btw, pandai sugguh ayahku menaip bahasa inggeris and also ayahku telah berubah susunan ayat kepada bahasa indo. Wah kapan ya ayahku belajar bahasa indo. Iya mungkin juga gara-gara sinetron gitu...hahahah apapun nadia terpaksa call mak untuk kepastian. Then, mak sms cakap ayah ok.

Risau jugak nadia walaupun nadia dah agak semuanya palsu belaka. Aisey pandai penipu ni main polis polis eh... wahhh kau tak takut ke.. Apapun, hati-hati ya bagi anda yang pernah terima sms yang meragukan....

16 comments:

eqbalzack said...

bahaya tu...

KimiCnoL said...

yup..banyak kejadian macam gini..adik saya penah jugak dapat mesej labihkurang macam gini..
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Dr Rozmey idola hatiku"

"2.Kelebihan Ayat Ruqyah"

Nadia arRumaisha said...

@eqbalzack: mmg bahaya, pelbagai taktik dah skang ni utk menipu....

Nadia arRumaisha said...

@KimiCnol: harus lebih hati2.... yg geram siap maen namme parents..itu yg takut...

Lily said...

penah aritu baca kat blog Bro BEN ASHAARI..eee..sengal punyer penipuan.. kan..kan..kan..

Nadia arRumaisha said...

@Lily: Betul tuh lily...mcm dah tak de kije laen mereka penipu ni....

TheBubblyMe said...

haih..sampai mcm tu skali org nak menipu. kena extra careful zaman skang.

rieyana ynn said...

dia ingat awk tak pandai pikir agaknya...;d

Hidayah said...

uish taktik terbaaru ke?bahaya ni macam tu

Redbloodsnow said...

hahaha....tuh ler pasal kan. AYAHHHHHHH ler sgt tuh. nipu pun agak2 ler..puiii. DASAR!

Nadia arRumaisha said...

@TheBubblyMe: yup ninie....we should take extra carefull.... bimbang jadi tertipu...

Nadia arRumaisha said...

@rieyana ynn: itulah, maybe dia maen antar mesej random and ingat saye mdh kne tipu...

Nadia arRumaisha said...

@hidayah: yup...harus berhati2...

Nadia arRumaisha said...

@redbloodsnow: hahaha yg geli hati, ayah nadia mane pndai tulis omputih... sebut perkataan call pn tak penah woo...

AYuNG said...

huhu....ayung pun dpt msj yg sama....cm peli jer bila masa pulak ayh ayung ada kat indon tuh....hehe

Nadia arRumaisha said...

@Ayung: Terukkan mereka-mereka ni....tak de kije laen duk menipu...