Tuesday 9 November 2010

Alangkah Bahagianya


Subhanallah badan rasa penat sangat. Pulang saja dari kerja terus pergi ke Pusat Poslaju untuk pos barang-barang customer. Biasa van poslaju akan datang collect di tempat kerja nadia tapi hari ni ada sedikit kesulitan yang menyebabkan nadia terpaksa hantar sendiri ke sana. Alhamdulillah semua dah settle. Tinggal untuk inform customer yang barang-barang mereka nadia telahpun pos.

Okay, berbalik pada tajuk utama entry, dalam kereta tadi nadia dengar IKIM.fm. sejujurnya nadia sangat suka dengar channel ni. Tajuk kepada perbincangan adalah Perkahwinan Fasa Ke-7 iaitu perkahwinan di usia emas. Alangkah bahagianya sekiranya perkahwinan itu tetap teguh bertahan di usia emas. Yang menyentuh perasaan apabila ada seorang pemanggil dari Ampang menangis kerana suaminya baru meninggal sebulan. Honestly nadia tak sedar menitiskan air mata. Allahuakbar. takziah nadia ucapkan. Semoga Allah memberi kekuatan dan ketabahan buat Puan Hasmah (kalau tak silap nadia).

Dan yang paling nadia suka apabila perbincangan tentang apa yang harus dilakukan apabila suami tersayang terlebih dahulu meninggalkan kita. Antaranya ANAK-ANAK HARUS SENTIASA DEKAT MEMBERI SEMANGAT KEPADA SI IBU SUPAYA DIA TIDAK MERASA SUNYI. Selain itu, penceramah ada juga menasihati supaya cintakan Allah itu lebih dari segalanya. Kerana apabila orang yang kita sayangi 'pergi' dulu sebelum kita, maka hati kita akan lebih redha dengan apa yang ditentukan oleh Allah SWT.

Itu saja yang mampu nadia kongsikan setakat ni. InsyaAllah ada kesempatan, ada kelapangan dan yang paling penting ada IDEA, InsyaAllah nadia akan mengetuk lagi keyboard laptop ni. InsyaAllah.

note: nadia highlight beberapa perkataan sebagai peringatan untuk kita bersama.

2 comments:

Unknown said...

pos laju barang apa kak?

Dhea Ahmad said...

barang-barang bisnes akak irfan... tu laaa yg buatkan akak semakin busy.. takpelah...semua tu ujian..