Monday 22 November 2010

Belajar Hormat


Pertama-tama sekali, maafkan nadia sebab entry ini melibatkan perasaan dan sedikit emosional. Tapi nadia tak tujukan pada sahabat blogger/facebook/customer ya.. Ini sekadar luahan perasaan saja yaa...

First: jangan terlalu suka mengambil tahu hal orang lain. Terutama kisah dalam kain orang. Haishhh tak semua hal boleh dikongsi-kongsi. Lagi satu, terpulang pada nadia bila nadia nak kawen. Persoalannya adakah anda yang menyediakan makan-minum nadia? jadi sila PERCAYA PADA KETENTUAN ALLAH.. nadia selalu percaya bahawa setiap ujian antara kita manusia berbeza. Dan mungkin ini ujian buat nadia. Yang pasti Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNya...... And also respect my mom OK... Sila hormat mereka yang lebih berusia dari anda.
Second: my job is my job, and also my business... Dan jangan mencampuri urusan kerja nadia. Just be profesional OK..
Third: nadia nak beli kereta ke? Itu terpulang pada nadia. Itu kemudahan untuk nadia and TAK PERNAH guna duit anda OK. Jadi, sila jangan nak cakap-cakap belakang sedangkan my mom and my sibling boleh dengar.

Huh..ok dah lega sikit. Haishhh sangat geram.. Meh kita nyanyi lagu geram.. Geram geram aku geram..geram geram..... Tak suka tak suka and tak suka.. Please be honest, jangan depan sahaja baik tapi dibelakang tunjuk taring. Ingat Allah Maha Melihat.

Ini namanya gunung berapi... Tengok ia sedang meletopppp...



Nota: dah azan Maghrib, moh kite sama-sama beribadat.

6 comments:

Drama Mama said...

betul! i agree with u dear. apa2 pon sila hormat privacy orang..jgn asyik sibuk jaga tepi kain orang tapi tepi kain sendiri terabai. :-)

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Dhea Ahmad said...

thanks drama mama

Anonymous said...

sabo tw nadia..manusia mmg macam gitu..PHD..hehe..keep smilimg ;)
JOM BACE ENTRY BARU
"Kelebihan Ayat Ruqyah"

Dhea Ahmad said...

kimichol: thanks...insyaAllah nadia akan visit ya

Redbloodsnow said...

hah! betul tuh yang! zie setujuuuuuuuu 101% dgn kata² nadia. Hal dlm kain org sila jgn KEPOCHI! kan nad

Dhea Ahmad said...

@redbloodsnow:itulah zie, lagi satu kalo nak tau tanyer baek2 ini maen serbu jepp...saket ati tau....huhuhu