Tuesday 7 December 2010

Nuffnang: Inilah Sedikit Hasil Berblogwalking And Update Dan Kesan Pada Giveaway.

Assalamualaikum WBT
Bismillahirrohmanirrohim


Salam Maal Hijrah untuk semua sahabat blog and all readers yang sudi singgah membaca tulisan-tulisan blog nadia.. Oh Alhamdulillah syukur pada Allah Yang Maha Esa memberi nafas, kemudahan, rezeki dan segala nikmat yang tidak terhingga sehingga hari ini.. Walaupun ujian yang diberiNya bertimpa namun lebih indah kenikmatan yang telah dihadiahkan olehNya.. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah syukur pada Allah Yang Maha Penyayang..

Alhamdulillah pagi ini badan nadia rasa segar yang amat.. Semalam tidur awal dan ambil rehat secukupnya.. Soal bisnes, kerja, nadia tinggalkan sebentar.. Alhamdulillah.. Okay, bercerita pasal nuffnang, sejak 2 minggu ni nadia rasa amat rajin untuk update post dan yang penting melawat bloggers lain.. Walau bagaimanapun, nadia masih lagi belum sempat untuk melawat lebih ramai, sekadar membalas kunjungan mereka yang singgah ke blog nadia ni.. Jadi UV blog nadia tak adalah hebat mana tapi nadia bersyukur sebab sekurang-kurangnya ia meningkat dan masih ada yang sudi membaca tulisan/bebelan/celoteh nadia di blog ini..Ini nadia tunjukkan sedikit hasil, segan juga nak tempek kat sini tapi terimalah kenyataan kan..Blog nadia walaupun dah lama bertapak tapi masih kurang pengunjung..apapun tak apalah, yang penting, masih ada yang sudi membaca, mengomel di sini..Jumlah pengunjung tak penting, yang penting apa yang mereka perolehi dari sini.. And yang penting, nadia dapat meluah apa yang terbuku di hati.. Maklum sajalah seharian busy dengan segala macam hal, jadi apabila dapat menulis di sini, macam satu keseronokan, meninggalkan satu kenangan di sini.. Alhamdulillah..
Traffic Minggu Ini


Lihatkan.. Tak adalah ramai sangat seperti blogger2 lain yang mencapai 300 above, malah ada yang 1000++... Alhamdulillah rezeki mereka.. Apapun, inilah hasil nadia membalas kunjungan dan update post.. Sebelum ni nadia macam buat tak kisah sangat tapi bila nadia post cerita baru dan ada yang sudi tinggalkan komen, nadia rasa lega sebab seperti ada yang mendengar luahan kita walaupun kadang-kadang nadia rasa ianya tak patut diluahkan..huhuhu.. Selain itu, giveaway yang nadia anjurkan, ianya sedikit sebanyak memberi peluang kepada nadia untuk mengenali bloggers lain dengan lebih dekat.. Contoh Syuhada, Ayung, Naniey.. Maaf kalau ada nama yang nadia tak sebut..Mereka bukan saja datang blog semata untuk join giveaway tapi ingin terus mengeratkan silaturrahim.. Referral giveaway selain dari mereka juga banyak datang dari blog Remizati, Zaiikulim dan Tomato Kering.. Terima kaseh pada mereka semua..

giveaway yang nadia anjurkan


banner iklan
Selain dari giveaway, referral blog nadia juga kebanyakkannya datang dari blog yang tertera link blog nadia atau nadia tempah ruang iklan di blog mereka.. Contoh seperti Kancilbiru, Redbloodsnow, Noorafzan, KakChik's Wardrobe, Khayrany Fadzlyny dan Eyriqazz.com.. Mereka semua ni bagi nadia kategori blog/penulis hebat malah mereka tidak janggal untuk menjenguk malah sering juga mengomel, memberi komen/nasihat membina di blog nadia.. Bagus kan...Nadia sangat menghargai... Agak-agak bilalah nadia akan menjadi seperti mereka, terutama menjadi tempat rujukan, menimba ilmu.. Ameen, hopefully satu hari nanti.. InsyaAllah... Selagi ada usaha, pasti boleh kan... Yang pasti selagi ada idea, insyaAllah nadia akan cuba menulis.. Dan yang paling penting, manfaat yang diperolehi oleh mereka yang membaca... 
Sekian terima kaseh..



9 comments:

ardinihumaira said...

InsyaAllah dear...
semuanya bermula dari 0... dan pernah berada di stage ini... kemuadian semakin lama semakin mengingkat dengan sendiri... ianya merupakan usaha kita sendiri. dni ucapkan selamat berjaya!


^__^

Unknown said...

thanks kak nadia..

syu suke sgt dpt brkenalan ngn kak nadia..

anyway,trafik kak nadia agk tggi la..
insyaAllah msa akn dtg msti lg tggi..
hehe~

asma akak dah OK ke?

noorafzan said...

salam nadia..
wah..tahniah ok dah berjaya buat giveaway.
akakpun dah buat schedule post tuk join giveaway nadia ni ha..publish tengahari nanti.
=)

takpe, saya dulupun camtu gak nadia. sikit je pengunjungnya..

Kancilbiru said...

la nadia...kak KB bukan blogger hebat tau...tapi im comel dan cool...ekekeke...menyampah...

Dhea Ahmad said...

@ ArdiniHumaira: Thanks dni.... insyaAllah nadia akan usaha lagi...

Dhea Ahmad said...

@ Syuhada: Thanks...akak pn same, sangat menyenangi syu...

Dhea Ahmad said...

@ Noorafzan: hihihi thanks afzan... takpe take ur time...ader masa boleh join, btw afzan..a million thanks for you

Dhea Ahmad said...

@ kancilbiru: hahahah kak KB sangat pemalu hihihihi itu pandangan saya, bg saye blog kancilbiru memang best... irine nadia pn selalu jenguk wooo....hihihi

tiefazatie said...

nice darl..keep on blogging!chaiyok!