Monday, 21 March 2011

Supermoon Yang Cantik

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum WBT



Hai semua.. Selamat Hari Isnin..
Apa azam minggu ni.... Hah semoga tercapai
dan dipermudahkan Allah..
Yang penting sentiasalah berdoa
pada Allah yang Maha Pengasih supaya
saban hari kita menjadi insan yang lebih baik dan cemerlang..
Amin..


Okay, bercerita tentang SUPERMOON..
Pasti semua dah tahu kan... Bulan Penuh
yang mana kedudukan bulan dan bumi sangat hampir..
Supermoon juga dikaitkan dengan fenomena alam
yang berlaku baru-baru ini iaitu gempa bumi dan tsunami
di negara Jepun pada 11 March 2011..
pada 26 Disember 2004..
Ianya dikatakan berpunca dari tarikan graviti yang kuat
apabila bulan berdekatan dengan bumi...


Baru-baru ini kita semua alert dengan kejadian supermoon
yang berlaku pada 19 March 2011..
Waktu itu, nadia berada di pantai Teluk Cempedak..
Patutlah bulan sangat cerah..
Tapi tidak lah sampai besar.. Biasa saja bagi nadia..
Entahlah mungkin juga nadia tidak pandai menilai..


Dan dibawah ini pula nadia ingin kongsikan
gambar supermoon yang terjadi di Tanjung Kait-Jawa Barat
pada 19 March lalu..
Gambar ni dikongsi dari sahabat nadia dari Surabaya, Indonesia.
Memang nadia kaget.. Speechless..
Kerana sangat cantik..
Subhanallah, inilah kuasa dan kebesaran Allah SWT..

credit: mbak Kartika Munandar

Bagaimana pula dengan pendapat anda..
Pernah lihat fenomena seperti ini.
Jom kongsikan bersama..






16 comments:

Cik Miera said...

Subhanallah..cntiknye bulan tu...xpenah lg alami..huhu.teringin nye

Encik Blogger said...

cantiknye bulan...

y u y u Z u l a i k h a said...

saya sukaaaaa ^^

ZACK ENTRY said...

memang cantik bulan ketika itu..cahaya dia memang cerah dan itu menunjukkan kekuasaan-NYA..

Breakeven said...

~ besar gile..~

Breakeven said...

~ besar gile..~

Mrs Azhar said...

Subhanallah.. Memang cantik sangat..

cik aiLebiu said...

whoaa amazing..x sangka pula kat indonesia boleh nmpk besar camtu...

nadia ar-rumaisha said...

cik miera: cantekkan.... harap sgt dpt liat sendiri depan mate...

nadia ar-rumaisha said...

Encik Blogger: cantikkan...kebesaran Allah

nadia ar-rumaisha said...

yuyu: adek suka, kakak pun suka...

nadia ar-rumaisha said...

Zack: yup, kuasa Allah memang hebat...bersyukurlah padaNya

nadia ar-rumaisha said...

Breakeven: tau xpe nad...aku pn kagum tengok...tp time aku duk kat TC tak de besar pn....huhuhu

nadia ar-rumaisha said...

Mrs Azhar: memang cantik sangat...

nadia ar-rumaisha said...

Cik Ailebiu: itulah, tapi inilah informasi yg saya dapat dari sahabat di sana...

aDieyZa said...

cantiknya bulan tu..