Wednesday, 13 April 2011

Saat Hilangnya Cinta




Haaaaaaaahhhh..
Tarik nafas panjang bila saya
dengar terlalu banyak kegagalan
rumahtangga masa kini...
Bukan lihat pada orang lain tapi pada
insan disekeliling saya sendiri..


Saat melihat wajah anak-anak kecil yang
sedang membesar, yang riang tertawa, hati
saya dirundung sedih dan persoalan bertubi di benak..
Apa akan jadi pada mereka sekirannya perpisahan
itu benar-benar terjadi antara ibubapa mereka..
Saat itu saya terbayang bila tidak lagi
melihat mereka selepas ini..
Saya harap dan selalu berdoa semoga
perkara buruk itu tidak akan terjadi kepada mereka..
Semoga Allah memberi petunjuk kepada mereka..


Semoga juga mereka fikir tentang cinta dan
kasih sayang yang telah mereka semaikan bersama
selama ini...
Semoga segala kesilapan dapat diperbetulkan...


Kadang-kadang saya sendiri gerun dan takut...
Takut untuk berkahwin..
Tapi itulah cabarannya dan itulah namanya kehidupan..
Ujian yang Allah telah tentukan untuk hambaNya..
Saya pernah dengar,
di dalam sesebuah perkahwinan, kita harus sering
berkomunikasi dengan pasangan
kerana komunikasi itu bisa membantu merungkai
hal yang tersembunyi...
Entahlah, yang pasti saya yakin pada Allah..
Kerana Allah segalanya datang...




22 comments:

ardinihumaira said...

InsyaAllah sampai jodoh nanti kita kawen :)

JunAina said...

jodoh pertemuan di tangan Allah dan sesungguhnya Dia lebih mengetahui rahsianya. kalau dapat elakkanlah perpisahan tetapi selalunya emosi akan lebih mempengaruhi perasaan berbanding pertimbangan akal terutama golongan muda...

bila perpisahan berlaku bukan senang untuk kita dan anak2 serasi dengan orang ketiga bila hati mula terasa sunyi dan ingin di sayangi...

maicher said...

tu lahh kan.
banyak sangat kes kawen-cerai skarang.

semoga kita semua mendapat jodoh yang soleh.
Amin~

Mimie said...

betul tu :-) mmg sgt sedih bila melihat depan mata sendiri anak-anak kehilangan kasih sayang ibu ayah bilamana ayah dan ibu tiada lagi persefahaman dalam rumah tangga..

org kata..apa guna hidup bersama jika tiada lagi cinta antara mereka.

ada juga yang masih bersama kerana anak-anak.

tapi bila anak-anak sudah mampu berdikari..akan meninggalkan kita.

jadi sbg ibu bapa yg masih bersama kerana anak-anak..apa yang tinggal untuk mereka?

('',)kapie_art'sLover('',) said...

HAI, SINGGAH SINI JAP.. MANE BUTTON FOLLOW EA? ERMM.. CKP PASAL JODOH, SEDIH LAK RASENYE WAKTU ARWAH KAWAN KITE MENINGGAL DULU.. XDE JODOH ANTARE KAMI.. T__T

Mama Gee said...

tak layak nk bg komen kat sini sbb mama antara org yg gagal...huhuh..

eh blog dh lain lee... :)

dark r0se said...

ros cukup takut dengan perpisahan~:( nau'zubillahhi min zalik~:)

Firdnurjue said...

2 la syg...bnyak kan kes cerai2 nie..gerun lak dgr sne snie xde cite len...break2..mn hilngnyer ksh syg ntah..huk3

syairahmohdanuar said...

nice entry :)

sy pn sedih tgk byk sgt kegagalan rumah tge skarang nie -__-

Nini Hartini said...

dlm setiap hubungan tu pasti ada pasang dan surutnya. yg penting, persefahaman antara psgn. Terima kekurangan dan kelebihan psgn.

Sbg isteri, apa yg penting adalah sabar. so, since belum kawen ni latihlah diri untuk sentiasa bersabar dan mudahkan diri memohon maaf w/pn bukan kesilapan kita.

InshaAllah...niat yg baik akan dimudahkan Allah.

Izyan Masri said...

BANYAK BETUL ORANG BERCERAI BERAI T_T

nadia ar-rumaisha said...

ardinihumaira: Amin....insyaAllah, kita tunggu dan lihat saja ya...

nadia ar-rumaisha said...

JunAina: Benar dan saya setuju... Namun dalam setiap inci hal kehidupan kita haruslah berusaha memberi yang terbaik...

nadia ar-rumaisha said...

Maicher: Amin...semoga dimakbulkan Allah Yang Maha Mendengar..

nadia ar-rumaisha said...

Mimie: Entahlah kadang-kadang kehidupan ni sangat complicated dan memerlukan pengorbanan...

nadia ar-rumaisha said...

kapie_art's lover: Semoga adik mendapat jodoh yang baek...Amin

nadia ar-rumaisha said...

Mama Gee: Setiap antara kita tidak sempurna, kdg2 mereka yg pernah gagal itu, nasihatnya lebih baek dari mereka yang tidak pernah merasai kegagalan...

nadia ar-rumaisha said...

Dark Rose: Semoga Allah jauhi kita dari semua keburukan itu...Amin

nadia ar-rumaisha said...

Firdnurjue: sedihkan dear...kdg jadi sangat takut dgn semua tu...

nadia ar-rumaisha said...

syairahmohdanuar: thanks dik..

nadia ar-rumaisha said...

Nini Hartini: InsyaAllah... nice comment dear...akak sangat hargai...

nadia ar-rumaisha said...

Izyan Masri: Benar, terlalu banyak kes mcm ni sekarang....