Monday, 18 April 2011

Sekadar Cerita

rindu kenangan ini

Oh sebenarnya idea telahpun kering..
So untuk itu saya ceritakan aktiviti Khamis lalu..
Hurm, dipendekkan hari tersebut saya
ambil cuti half day untuk settle beberapa
urusan bank..
So, pada sebelah petangnya, berjimba
bersama sahabat saya, Mimie..


Honestly, saya lihat seperti ada sesuatu yang
tak kena dengan mimie.. sepertinya dia ada
masalah tapi tidak disuarakan...
Puas ditanya, jawapannya tetap sama..
Penat... Ya mungkin juga...
Tapi hati saya syak yang sebaliknya..
Bukan syak yang bukan-bukan..
Cuma saya risau sekiranya dia ada masalah
yang memerlukan bantuan saya...
Betapa tak bergunanya saya tidak membantunya...
apapun, hopefully dia akan okay..
Bila dia bersedia untuk bercerita, ceritakan saja kerana
dia sentiasa ada seorang sahabat bernama nadia
untuk mendengar setiap keluh kesah, tawa dan tangisnya..
InsyaAllah...


Okay,petang tu kami pergi berkaraoke..
Rasanya dah lama tinggalkan semua tu..
Oh ya, waktu karaoke ada beberapa
lelaki dari bilik sebelah asyik menjenguk..
Takut sangat-sangat...
Then, hal ni buatkan kami tak senang..
Ya nampak memang ok tapi jangan terpedaya
pada penampilan saja...
Then, mimie dengan muka garang terus bangun..
Mak aihhh terus hilang kelibat mereka...
terima kaseh sahabatku..

after keluar dari karaoke room, salah seorangnya
melambai tangan.. Terus saya berpaling..
Takut... Sejujurnya saya jadi takut pada lelaki..
Dalam banyak perkara..
Ya saya tahu, takut hanya pada Allah dan
itu adalah semestinya..
kerana Dia Maha Hebat..
Sebetulnya, saya pernah cuba mengenali seseorang
yang pernah saya kenal di zaman comot-comot dulu..
dengan izin Allah, jumpa kembali setelah sekian lama
meninggalkan alam persekolahan..
Saya pernah katakan padanya
tidak lama untuk dia kenali saya dan setelah itu
dia pasti akan pergi dari hidup saya...
Begitu juga yang dikatakan pada saya..
Dan benar tekaan saya... Dia benar-benar pergi
dari hidup saya..
hahahaha....kira macam saya menang la..
Tapi bagi saya, tidak mengapa..
Bukanlah hal besar bagi saya...
bagi saya, kalau saya putus harapan dengan nikmat
dan rahmat Allah, itu lagi besar halnya..


Apapun, saya tidak melatah dengan semua ini..
kerana saya yakin dan percaya pada Allah..
Yang membaca, jangan disalah tafsir tentang diri
saya pula... yang mana dirasakan baik, ambillah
sebagai pelajaran kehidupan.. Yang mana jelik itu,
silalah jauhi...




10 comments:

ieda said...

semua ini dugaan dari allah .. kita kena kuat dik .. suke duke silih berganti .. percayalah :)

rara pinkmafia said...

aminnnnn~ Allah sentiasa ada dgn pihak yg benar.

ardinihumaira said...

semoga sentiasa tabah menghadapi dugaan, amin

AimanAriffin said...

aihhh,... kenapa mereka perlu berperangai mcm tu? menyusahkan orang je. nak bergembira pun tak senang. Alhamdulillah takde pape jadi

JunAina said...

setiap yang terjadi itu adalah rahsia Allah...mungkin akan ada yang lebih baik...

wahhh bestnya gi karaoke tapi kak aina lebih suka mendengar dari menyanyi...suara tak cedap...hehehee...

nadia ar-rumaisha said...

kak ieda: InsyaAllah kak, saya akan jadi lebih kuat dgn sokongan dari mereka di sekeliling saya...

nadia ar-rumaisha said...

rara pinkmafia: Amin..thanks rara

nadia ar-rumaisha said...

ardinihumaira: Amin...thanks dni...

nadia ar-rumaisha said...

AimanAriffin: Itulah, mcm menganggu privasi kan...Apapun syukur tak berlarutan...

nadia ar-rumaisha said...

JunAina: Thanks kak aina... Alah kak suara saya ni pun tak sedap tp yelah, karaoke sekadar berhibur untuk diri sendiri...