Friday 6 May 2011

CABARAN 10: Day 1-10 Things About Me

Okay, saya bersedia....Yes, saya bersedia..
Untuk menghuraikan 10 perkara tentang diri saya..
Bagi menyahut game cabaran 10, pada hari pertama..
Cehh semangat gila kot.. buat malu saja kan saya ni..
So, harapan saya moga yang tak kenal jadi kenal..
Yang jauh dihati, jadi rapat-rapat dihati...InsyaAllah..

saya berangan pakai crown..berangan jadi kate jap

.......................................................................................................
1. Pertama sekali namalah kot, okay yang mana rapat
and kacik dengan saya, of course dah tahu full name
saya... Okay, saya yang bernama Nadia bt. Ahmad
seperti yang tertaip di kad pengenalan ya..
Okay, ada yang tanya kenapa Arrumaisha.. Menarik!
Saya suka ini soalan... Well, Arrumaisha adalah serikandi
wanita yang sangat saya kagumi, juga dikenali dengan
gelaran Ummu Sulaim... So, inspirasi buat saya..

2. Asal, saya berasal dari Kuantan, Pahang Darul Makmur.
Ceh mengada taip panjang-panjang kan.. sampai umur 12 tahun
kat Kuantan, umur 13 -17 tahun belayar ke Terengganu sorang
diri...18 sampai sekarang, terus melekat di Kuantan saja...

3. Merupakan kakak sulong dari 7 bersaudara....hihihi
Kalau berkumpul semua, memang gamat, riuh rendah
macam kenduri sekampung...

4.  Saya pemegang Diploma Multimedia....Cehh itupun nak
cerita...Orang lain pegang Degree kau.... Apapun, rezeki masing-masing..
Oh cerita pasal diploma, saya buat hiasan saja sebab now
kerja pun tiada kaitan dengan apa yang saya study dulu...
BUT adalah sikit-sikit buat freelance untuk ads design...Tampal
duit poket....

5. Tengok teman-teman rapat saya semua berjaya dalam bisnes
masing-masing.. Saya pun tak ketinggalan menceburkan diri
dalam bidang bisnes neh... Oh ya, blogshop saya Kamiherba,
ada produk herba, kosmetik... InsyaAllah soon dah tak ada kot
Kamiherba sebab saya ingin mempelbagaikan produk... So akan saya
tukar kepada nama yang lebih universal....Cewaahhh.. Semangat betul..

6. Saya sangat menghargai sahabat-sahabat baek saya.... 
Entahlah, lebih menghargai dari teman lelaki kot....Oppppsss kantoi.... 
Anyway,walau apapun jadi, mereka sangat saya sayangi, walaupun kadang
ada hal yang bikin saya tak keruan tapi tak dapat dibandingkan dengan
hal-hal yang indah yang mereka telah ciptakan di dalam hidup saya...

7. Simple..Itu agaknya dah menjadi satu ayat paling sinonim dengan
saya.. Bila orang tanya, awak ni macammana orangnya...  I just have
only one answer... Saya seorang yang simple saja... and sangat 
rendah diri walaupun sebenarnya saya neh tinggi orangnya...
Tengok saja blog saya, simple kan..hahahahah

happy together

8. Saya mudah mesra dengan siapa-siapa saja... Perempuanlah ya...
Saya ada mengenali beberapa teman blog, and walaupun baru
pertama kali jumpa, kemesraan tu dah nampak macam kenal lama..
Tapi saya sangat mahal dengan senyuman kot...Lihat pada situasi
dan keadaan persekitaran... Pernah saya ditegur kat office... 
"Eh asal muka ketat sangat, senyum la sikit"hahaha masalah sunggoh..

speeding macam ni boleh? hahaha

9. Saya gila speeding.... Saya suka drive kereta dengan lajunya...
Dan hal itu sangat saya bimbangkan.. Pernah adik saya tegur dengan
penuh berhemah.. "Kawan orang kan bawa kereta lembut sangat"
Hahaha tercuit juga sedikit... Then saya cuba drive dengan perlahan..
Oh no, tak sampai seminggu saya cuba..Dah naik hantu rasanya...
But until now, saya tetap cuba hadkan kelajuan, saya kena
beringat untuk diri sendiri...Walaupun kadang tersasar, tapi saya
tetap juga akan mencuba... Satu yang saya pesan pada diri ketika
memandu... Jangan jadi berlagak, jangan jadi selfish...Bersabar..

10. Luaran sahabat-sahabat saya cakap saya lembut..
Tapi jangan tak tahu, saya suka kawad.... Sangat menyukainya...
Waktu saya pergi ujian penilaian polis dulu, part paling saya suka
adalah test kawad... Memang saya buat yang sebaik mungkin...
Habis test, kembang wehh bila calon satu dorm puji...hahahah
Sampai sekarang tetap suka and love love love.......
.......................................................................................................


Okay, done 10 things about nadia arrumaisha..
Maaflah if ada saya terangkat bakul sendiri,
terperan santan (terperasan) sendiri ke... Semua
yang saya taip-taip neh antaranya tentang diri saya...
So, tunggu esok untuk cabaran seterusnya...
boleh baca lagi di sini: Cabaran 10


11 comments:

Rozita Ceritaita said...

tahniah dik... x ramai org nak cerita tentang diri dia sendiri... hehe.. akak mcm nak join tp malas la...

Browacana said...

cabaran yang mencabar nih..:)

Ardini Humaira said...

samala kita! dni 7 beradik anak sulung gak :)

nORmAL said...

wah best arr kak heheh.. leh bawak kete lagu lagu saya jgn nak bawak kete, kete pon tak ada hehe coming soon kot hehhe... tapi kete saya tak berani bawak lajue tapi cube bagi saya motor hahah... saya giler dengan kelajuan motor kak memang best in the world (heheh dah sengal)...

zuwaidah said...

betul la...nadia ni memang rajin. kalau kak zu..maleh nyeeee nak taip cam ni, kecuali dipaksa hahahahhahaha

Chuu Muqhlis said...

kak., ajar la siket cmne nk buat freelance tu :D

zati embong said...

kalau jat xcukup 10 nadia.hihi

jat agak fobia la nk rempit lebih2 lg kat lpt.dahla baru langsai saman,selamat kena saman lagi..waaa melayang lagi duit!

AYuNG said...

no 9..kena kurangkan..hihi:)

Kancilbiru said...

wow anak sulung rupanya...mesti jadi kakak yang baik okeh..:)

Unknown said...

wah..
dah byk tau psl kak nadia nie..

damha said...

oo org kuantan...saya org penang....saya lihat awak ni mmg simple orgnya...he3333