Saturday 14 May 2011

Kecoh-Kecoh Pasal Blog

Okay, saya tahu pasti ramai kan yang buat entry tentang
blogger.com buat hal pada 12/5 hingga 13/5.. So saya pun
tak nak lah kan ketinggalan cerita tentang hal neh... Ye lah,
dekat Facebook Sahabat Blogger pun kecoh tau.. Macam-
macam andaian..Apapun terima kaseh pada yang sentiasa
update perkembangan tentang isu blogger.com.. Banyak
membantu tau..... Okay, petang 12/5 tuh memang dah ramai
yang complain tak dapat sign in and publish entry.. Then
saya sendiri pula mengalami hal yang sama.. kemudian, pada
sebelah malam, saya tak ingat pula jam berapa tapi waktu tuh
keadaan dah kembali normal... So dapat lah saya create
autopublish entry... Rasa macam selamat lah kan... Then,
esoknya Blogger.com memang terus under maintenance
sampai ke malam... Masa tuh saya fikir ohhh mujur dah
buat autopublish entry... Rupanya entry yang kita autopublish
tuh pun doesn't work..So rasa macam upset lah kan sebab
entry yang autopublish tu entry penghargaan untuk
seorang sahabat blog iaitu Ardini Humaira... So memang
upset sangat tau masa tuh... Apapun, dah masuk tengahari
pada 13/5 tuh,  semua entry saya pada 12/5 hilang.. Eh eh
saya check connection, ok saja tak ada masalah.. Then
saya check facebook sahabat blogger.. Rata-rata semuanya
mengalami hal yang sama malah ada yang lost entry 11/5..
Okay, tak apalah..cuma blog sajakan... Cuma memang sunyi
sangat, tengok bloglist pun tak bergerak sebab yang update
biasanya akan berada tangga teratas... Then, blogwalker pun
tak ramai...so so saja... tak apalah... Then, dalam pukul 12 lebih
kot, sebelah malam semuanya kembali normal tapi yang
sedih kan, comment dari sahabat blog pada entry 12/5
banyak yang hilang... sangat sedih lah kan sebab ada yang
baru saja pertama kali datang ke blog saya...  Apapun 
Alhamdulillah now dah dapat kembali update seperti biasa..
Pendapat saya, biasalah...sesekali server perlu jugak kemaskinikan..
so, mungkin waktu tuh, waktu blogger.com nak kemaskini
segalanya..... Fikir yang positif saja...


klik gambar untuk lebih jelas

4 comments:

NADIA RAJAMI said...

seb bek belog dh ok skang.. hehe

Jue said...

yunk...gambar utk header baru u sgt cantik ok..weeeeeeeeeee

AYuNG said...

hehe...now dah okeh kan...:)

Ardini Humaira said...

dni hari tu kemain rajin nak update tetiba jadi gtu aaa ppotong stim nak blogging. pastu terus busy hehe