Sunday 22 May 2011

Sabtu Oh Sabtu

Sebenarnya kan tak tahu nak letak tajuk apa untuk
hari sabtu sebab semalam nak kata busy tak adalah
sangat...nak kata full schedule, tidaklah juga...Entah...
So saya totalkan segala hal yang terjadi pada saya pada
hari Sabtu semalam.... Entry semalam saya ada bagitau
tentang masalah kesihatan saya kan, tentang sakit telinga
tuh...haiii bala kot untuk diri saya, tak dengar cakap mak..
Mungkin....Apapun semua tuh ujian dari Allah Taala...


So, Sabtu pagi saya ke klinik kerana telinga saya yang
mula bernanah beberapa hari lalu... Seminggu lalu, gatal
sangat telinga neh... pastu berdarah then keluar nanah pula..
And mula-mula sebelah kanan saja, but now dah berjangkit
ke telinga belah kiri... Biasa kalau orang kat tempat saya cakap
bunting telinga, yakni seperti naik bisul tapi dalam telinga..
So bila dah bernanah neh, faham-fahamlah, saya dengan
pandainya telah menggunakan putik kapas yang dibasahkan
untuk mengorek telinga neh....
Then, last day pergi klinik, doktor cakap telah terkena jangkitan
sebab saya telah mengorek telinga ini...pandaikan saya....huhuhu..
Selain itu, saya pergi ambil ubat untuk kaki saya yang dah
hampir 2 bulan neh naek bengkak pada tapak kaki...
Nak tahu kenapa... Sebab kucing rumah saya dengan jayanya
telah makan ikan dan menyepahkan tulang-tulang ikan tersebut
di atas karpet tanpa saya sedari telah memijak tulang tersebut..
Mula-mula tak ada apa-apa, tapi selepas itu mula naik macam
ketuat gitu.... pastu start bengkak serta sakit... Dan sekali lagi
saya dengan jayanya telah membedah sendiri kaki saya.....
lalu doktor bilang juga terkena jangkitan.....
So last day banyaklah ubat yang dapat, sampaikan ubat demam
selsema pun dapat...Dahsyat walhal saya tak selsema, demam
mungkin sebab bila dah sakit telinga, kepala jadi sakit lalu demam
datang......Ok, itu cerita bosan saya tentang diri saya yang begitu
clumsy dan tidak pandai untuk jaga kesihatan diri sendiri...
ini obat paling penting, ear drop, obat luka and antibiotik


Okay, sebelah malam pula, saya ada sesi suai kenal dengan blogger
tapi tak formal pun...Then cuma saya berdua saja bloggernya...
Jue dan Jat tak dapat datang sebab mereka ada hal yang tak dapat
dielakkan... lagipun semua neh last minute plan.... Tak apa, janji saya
dapat juga bersemuka secara empat mata, dua hidung dengan blogger
yang cantik neh iaitu Lin Azlina... Alahai she's so sweet and sangat
lembut orangnya.... Saya sangat selesa kenal Lin... tapi jumpa pun
setakat sembang-sembang hal blog, dunia kecantikan (nama lagi perempuan)
then sembang tentang hal kerja...Ahhh banyak jugalah ceritanya..
nak minum pun tak sempat sebab kami jumpa dalam 3o minute saja kot..
Tak apa, janji jumpa dan kenal...InsyaAllah lain kali plan lebih awal
dan kita padatkan dengan aktiviti.....Apapun nice to meet u dear Lin..
ready to go

see i told u that she's so pretty


Hurmmm nama lagi malam minggu kan, so jalan ke Teluk Cempedak
sangatlah padat dan sesak.....Memang dah selalu macam neh kalau
malam minggu...Oh ya saya ke sana sebab nak drive thru MCD,
dah janji dengan adik saya yang tolong temankan neh, nak belikan
krabby patty MCD.... So kena tempuhlah jalan yang sesak tuh.....
adik saya yang malu minta krabby patty

padat kan..see the light, pack with car...


Apapun, saya sangat puas hati semalam... Dapat juga pergi klinik sebab
saya neh liat pergi klinik, dapat jumpa blogger yang dah lama duk
plan nak jumpa tapi selalu tak jadi...... Alhamdulillah syukur pada Allah..
Semoga silaturrahim terjalin akan selalu diberkati Allah dan doakan
saya cepat sembuh ya.... Sekian terima kaseh....





Nota: happy untuk sahabat terbaik saya yang baru pregnant...love u...

9 comments:

Unknown said...

get well soon!

jgn lupa mkn ubat ikut mase..!

eiela said...

wah, busynya dia. mesti sakitkan telinga tuh, tak boleh tidur..

Latest Entri :
Panggilan RM1 Setiap Hari Ahad – Super Sunday Offer

Ardini Humaira said...

uiskkk... sakit tu.. moga cepat sembuh tau nadia. tu la.. bedah kaki sniri sangat :)

WarkahMadahBercili said...

hit me back at warkahmadahbercili.blogspot.com

Bunga said...

semoga cepat sembuh..

Azlina said...

nice to meet u dear...sorry sgt2 sbb lambat dan sekejap sht berjumpa...apappun hepila akhirnya jumpa jugak..apsni kita jumpa ari ahad yer...

scarletmihuhu said...

rajin2 mamam ubat jadi cepat sihat^^

nuranuraniku.blogspot.com said...

ass.
semoga lekas sehat,
trims visitnya ke Saudi Arabia.

ana liyana said...

bedah kaki sindri?? naik bulu rome ana. papepon, get well soon.