Wednesday, 25 January 2012

Mati Akal





..............................................................

Assalamualaikum and salam sayang semua.. Sedar tak sedar
dah 4 hari saya bercuti.. Masih tinggal 1 hari bersisa untuk
saya habiskan.. Mati akal saya dibuatnya sebab tidak tahu lagi
apa yang harus dibuat.. Seharian saya banyak dihabiskan dengan
baca buku sahaja.. Nak keluar jalan-jalan, memang jauh sekali
dari tabiat baru saya. Lebih senang terperap di rumah saja.

Apapun, insyaAllah petang neh kalau tidak ada yang menghalang,
temankan salah seorang sahabat saya ke butik pengantin sepupu
saya sendiri. Untuk persiapan majlis perkahwinannya.. Alhamdulillah
semoga urusan sahabat saya neh berjalan sebaiknya.. Amin..

Dan saya sendiri, dapat ikut lihat apa persediaan yang perlu
dan tidak perlu..Mana tahukan.. Segala perjalanan hidup kita ini
telahpun diatur oleh Allah Yang Maha Esa sebaik mungkin..

cari kat google tadi


Sebenarnya saya baru belajar buat Puding Sagu Berkuah dari
sepupu saya sendiri.. Ye, saya tahu resepi tu memang senang tapi
yelah saya neh memang tak ada masa nak buat.. Jadi insyaAllah
esok rasanya saya akan mencuba resepi tuh.. Bukan apa, kawan-kawan
di pejabat saya pernah bertanya tentang puding neh.. Jadi saya
harus menunaikan janji.. InsyaAllah nanti saya update bagaimana
caranya..Mungkin ramai dah tahu caranya tapi bagi yang tak tahu
apa salahnya berkongsi kan..


Okay, rasanya setakat neh coretan pagi neh..Bagi sahabat-sahabat
yang dah mula bekerja hari neh.. Selamat bekerja dan semoga
mendapat rahmat dan dimurahkan rezeki..Amin...



Nota: terima kaseh buat seseorang yang memberi kata semangat.
Saya sangat hargainya.
..............................................................





7 comments:

AYuNG said...

ayung pulak dh dekat 4minggu cuti..hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta dah abis cutik dah...nnti ksi la resipinye yea...bleh rietta cuba...

✿ pink velvet ✿ said...

nnt share kan ye resepi tu, hehe~

eva said...

alaaa tgk puding tu trasa nak makan pagi2 ni.. hehe.. samalah kita, lebih suka terperap kat rumah.. hehe..
xlama lagi nak abis cuti dah.. alahai.. hehe

Redbloodsnow said...

Nampak sedap tu nad. haaa pa tggu lg. cepat try buat. hehe

ReNcaH HidUp SaLjUbirU@eitAAisHiterU said...

sedapnyerrr

aQimie Ceplos said...

tgh lapar ni -.-
nampak puding yu. alahai..
mengancam.