Monday 13 February 2012

Bilamana Hati Telah Terbuka Untuk Menerima


Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum and salam sayang untuk sesiapa yang saja yang sudi membaca di blog saya neh...Alhamdulillah sekurangnya masih ada yang sudi mendengar dan memberi pendapat...Terima kaseh saya ucapkan..

Seperti mana anda tahu (bagi mereka yang mungkin mengikuti blog saya), saya telah kehilangan seseorang yang sangat bermakna buat diri saya, seorang pemuda yang sentiasa mewarnai, menceriakan hari-hari dalam hidup saya.. Pemuda yang bernama Abu Halim.. Beliau telahpun kembali pada Allah pada 5 Oktober 2011 pada saat azan Asar berkumandang.. Saat itu, rasanya bagaikan setiap impian saya bersamanya pergi.. Kehidupan saya benar-benar tidak terurus, ditambah pula pemergian kedua-dua nenek kesayangan saya pada 29 Oktober 2011 dan 2 Disember 2011.. Satu persatu................ Dan saban hari saya belajar menerima dan berfikiran positif dalam setiap inci dugaan itu..Saya mahu jadi perempuan yang teguh hatinya... Perpisahan ini cuma sementara kerna kita semua bakal bertemu kembali di sana nanti..

Dan saat segalanya berlaku, seseorang datang menghulurkan 'tangan'..Seseorang yang saya kenali.. Saban hari dia cuba yakinkan saya, beri dorongan dan katakata semangat.. Kadangkadang menemani saya yang berlinangkan airmata merindui Allahyarham Halim dan nenek..Saat orang laen menjauh, dia tetap ada bersama saya... Terima kaseh awak!

Dan awal tahun baru, selepas 100 hari pemergian Allahyarham Halim.. Saya cuba bangun semula.. Bukan bermakna meninggalkan kenangan lama yang sangat indah tetapi bangkit mencoret kisah baru di dalam skrip kehidupan saya.. Saya yakin Allah lebih tahu apa yang terbaek untuk diri saya..


Atas nasihat teman-teman rapat, saya bersujud pada Allah,beristikharah memohon petunjuk dan jalan.. Kerana Dia Maha Mengetahui lagi Maha Agong.. Doa saya semoga hati saya terbuka menerima seseorang ini di dalam hidup saya.. Berat sebenarnya meninggalkan halhal lalu yang telah sebati di dalam hidup ini tetapi semuanya pemikiran kita sendiri, hati kita.. Hanya kita yang mampu berusaha dan ubah diri kita... Sahabat-sahabat dan keluarga hanya mampu meyakinkan, memberi
kata semangat.. Dan akhirnya terpulang pada kita menentu semuanya..

Alhamdulillah, saya bersyukur..hati saya semakin hari semakin terbuka untuk memberi ruang pada dia untuk mewarnai hari-hari dalam hidup saya..Semoga inilah keputusan yang benar... Alhamdulillah juga, kedua-dua keluarga juga merestui, begitu juga ibu Allahyarham Halim.. Alhamdulillah...InsyaAllah, jika diberi kemudahan, kesempatan oleh Allah SWT, segalanya akan tersimpul sementara pada pertengahan 2012 ini...Semoga Allah memberkati dan mempermudahkan perjalanan hidup saya menujuNya... Doakan saya ya.....Terima Kaseh...





16 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Suka nadia kembali happy....tahniah nadia....

shazmir said...

senyum selalu


www.xyz4mir.blogspot.com

AkuBukanLelaki said...

tahniah kak Nad


be cool~

J.Syazwana said...

aminnn.
be strong okey :)

suzie rahman said...

sedih bca cerita nadia. ape pon sabar awk..awk lyk utk bahagia.. insyallah...

Shah Scander said...

Melupakan masa silam bukan beerti tidak mengenang masa lalu tapi berfikir untuk masa depan :-)

[.ika itu aku.] said...

DIA tahu apa yang terbaik utk kita..
B happy k dear =)

loVe puRpLe said...

keep moving... ALLAH lebih mengetahui ap yg terbaik buat hambanya (^-^)

nORmAL said...

tahniah kak nadia.. semoga akak sentiasa happy dsampingnya dgn izan Allah swt insya'allah..senyum selalu tau....

Charlie said...

let's be strong together, i miss gramps too

emma marini said...

Alhamdulillah, kena selalu ingat padaNYA

Jue said...

yunk...i miss u 2 dear..akhirnyer..jue dapat kembali my nadia..emmuahhhhhhhhhhhhh

ZaroL said...

Insyaallah..amin amin.

Bunda sylaa said...

amiin,
tetap senyum dan semangat mbak nadia^^

eva said...

alhamdulillah.. ;)

eiela said...

wah.. berita baik nih nadia. hope dipermudahkan allah segalanya.