Thursday 27 December 2012

Susulan Kuantan Dilanda Banjir Kilat

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum and Salam Sejahtera semua..

How's the day? How's the life and How's everything? Alhamdulillah hari ini even still hujan tapi tidaklah selebat seperti selalu.. Okay, last Monday (24/12/2012), sehari sebelum cuti umum sempena Hari Natal, Kuantan dilanda banjir Kilat.. Seperti tahun lalu, ketika kejadian seperti ini, kereta saya hampir tenggelam namun Alhamdulillah sempat saya alih sebelum ianya tenggelam dek air banjir. Dan tahun ini, keadaannya lebih buruk dan terlalu banyak tempat sekitar Kuantan ditenggelami air dan banyak juga harta benda awam mau pun peribadi rosak.. Malah ketika saya dalam perjalanan balek ke rumah pun, banyak sangat pokok yang tumbang dan beberapa kawasan ada tanah yang runtuh...Inilah kuasa Allah Yang Maha Hebat..Apapun segalanya ada hikmahnya.. Tinggal bagaimana kita mensyukuri segala nekmat yang diberikanNya....

saya copy dari google.com

Okay, last Monday jugak, office saya hanya beroperasi separuh hari sahaja kerana office dan workshop ditenggelami air.. Sangat kelam kabut masa tuh...Air pun cepat sangat masuk dalam office and store room.. Mujurlah sempat jugak mechanic buat benteng supaya air tak masuk lebih banyak dalam office..Apapun lebih kurang pukul 2 petang, air semakin surut dan yang tak best, lantai workshop semuanya dilapisi dengan selut..

Tempat mechanic buat kije depa

view dari atas

store room.. Kesian barang yang kat bawah, tak larat nak angkat

bila air dengan jayanya berjaya masuk dalam office even dah buat benteng

my workplace.. habis dengan kotak...

Oh my husband... after tolong buat benteng halang air dari masuk ke office

Those are my office members... Eh my husband show his tummy.. Ohhh muncit..

And last day (26/12/2012), dari pagi sehinggalah ke petang, mechanic sibuk dengan mencuci lantai yang berselut.. And orang-orang HQ jugak datang untuk check mana-mana barang dari store yang ditenggelemi air. Apapun, inilah kehidupan..Kadang-kadang apa yang berlaku adalah sesuatu yang kita tak pernah duga..Sesuatu yang kita tak pernah jangka, malah kadang kita fikir, eh macam tak logik kan.. Tapi itulah kuasa Allah SWT... Bukankah Tuhan itu apabila menghendaki maka segala sesuatunya akan terwujud? Bukankah apabila Tuhan berkata kun (jadilah) fayakun (maka jadilah)..
Wallahualam..





3 comments:

ummizarra said...

dasyat jugak erk yunk.. dulu mase duk kuantan merasa gak suasana mcm nie. ekekekekeke...
nilah kuasa Allah kan yunk..

Unknown said...

As salam..teruk jugak eyh banjir kt sana sis..semoga semuanya selamat ye..May Allah bless u..

HeNRieTTa JoSe said...

Pernah banjir dlm rumah masa di kampung coz pokok balak hempap bumbung...mmg pnat nk mncuci....huhuhu....