Wednesday, 3 April 2013

The Telekung Project | Semoga Allah Merahmati Kalian

Bismillahirrohmanirrohim


Assalamualaikum WBT..
Pernah tak korang semua singgah di mana-mana surau dan waktu tuh korang tertinggal telekung untuk solat. Dan dalam keadaan itu, korang menggunakan telekung yang diwakafkan di surau itu dan keadaan telekung itu sangat dhoif.. Pernah kan? Saya? Bohong kalau saya cakap tak pernah dan yang paling menyedihkan bila keadaan telekung solat tersebut penuh dengan calitan make up.. Redha sajalah..

Baru-baru ini, saya pergi ke surau stesen minyak untuk solat dan keadaannya sangat berbeza sekali.. Telekungnya sering ditukar malah berbau wangi..Tak adalah perasaan resah saat menunaikan solat.. Dan saya terbaca 2 keping nota bersaiz A4 yang diletakkan di dalam surau.. Nota tersebut datangnya dari team The Telekung Project yang menyediakan perkhidmatan mencuci, merawat telekung solat.. Melalui nota tersebut juga, kita boleh mewakafkan telekung yang kita tidak lagi gunakan untuk kegunaan team The Telekung Project bagi menggantikan telekung-telekung yang dibasuh.. Alhamdulillah rasa bersyukur sangat... Semoga Allah merahmati kalian semua.. Dan bagi kita pula sebagai pengguna, gunakanlah kemudahan yang mereka sediakan sebaek mungkin.. Korang juga boleh tahu lebih lanjut tentang The Telekung Project di facebook mereka..




Daripada Ibnu Abbas RA, daripada Rasulullah SAW mengikut apa yang di riwayat daripada Tuhannya Tabaraka wa Ta’ala: “Sesungguhnya Allah telah menulis segala perkara kebaikan dan keburukan, kemudian Dia menerangkan perkara tersebut. Barangsiapa yang bercita-cita (berazam) untuk melakukan kebaikan, (tetapi) dia tidak membuatnya, Allah akan menulis di sisinya satu kebaikan yang sempurna. Sekiranya dia bercita-cita dan melakukan perkara kebaikan tersebut, Allah Azza wa Jalla akan menulis di sisinya 10 kebaikan hingga 700 kali ganda bahkan berganda-ganda lagi. Dan sekiranya dia bercita-cita untuk melakukan keburukan sedangkan, (tetapi) dia tidak membuatnya, Allah akan menulis di sisinya satu kebaikan yang sempurna. Dan sekiranya dia bercita-cita untuk melakukan kejahatan serta melakukan perkara kejahatan tersebut, Allah akan menulis di sisinya satu keburukan sahaja.”[Muttafaqun ‘alayh]




2 comments:

Rozita said...

alhamdulillah di Kuantan pun dah ada dik..

Siti Asiah said...

aah kat EAST COAST MALL pun ade jgak. bersih telekungnya....cantik Header blog ni...:)