Sunday, 16 June 2013

Tips Sihat | Kebaikan Alfafa Complex

Bismillahirrohmanirrohim..

Assalamualaikum WBT...
Okay, hari ini dah 2 minggu saya consume Alfafa complex.. Alhamdulillah memang thumbs up...
Tahu kenapa? Macam saya pernah cerita dalam entry sebelum neh tentang Penangan Alfafa Shaklee.. So memang tak perlulah kot saya cerita lebih kan... Alhamdulillah suami pun selalu tegur sebab dah tak nampak saya dengan tabiat menggosok mata.. Hey korang tahu  tak, saya pernah merajuk dengan suami sebab dia pegang tangan saya sekuatnya sampai rasa sakit sebab tak nak bagi saya gosok mata.. Tapi apa nak buat, memang tak tertahankan... Apapun Alhamdulillah syukur pada Allah memberi kemudahan pada saya..




Meh saya ceritakan apa sebenarnya Alfafa yang saya duk sebutkan sangat neh...Alfalfa adalah sejenis legume yang paling kaya dengan klorofil, sekurang-kurangnya 4 kali lebih tinggi daripada sayur-sayuran biasa. Sebab itulah bila orang Arab dari Persia pertama kali menjumpai tumbuhan hijau tersebut beberapa ratus tahun dahulu, mereka menggelarnya Bapa Segala Tumbuhan.

Alfalfa juga merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besiBerikut saya senaraikan antara kelebihan dan khasiat yang ada dalam Alfafa, yang penting untuk tubuh badan kita..InshaAllah.

- Mencuci usus bagi membuang toksin.
- Melegakan sembelit.
- Membuang angin dalam badan.
- Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri.
- Merawat keputihan.
- Merawat resdung, athma, elergik dan ekzema.
- Meningkatkan stamina bagi suami.
- Membantu menurunkan berat badan.
- Melgakan sakit sendi, lesu badan.
- Menurunkan kolesterol dalam badan.
- Membantu pengedaran darah.
- Bertindak dalam memperbanyakkan susu kepada ibu yang menyusu.
- Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.



Tengok!!! Banyakkan kelebihan dia... Jadi kenapa perlu pilih Alfafa Complex Shaklee? Ini kerana Alfafa yang digunakan hanyalah yang terbaik dan tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Ia juga ditanam secara organik dan menggunakan baja bebas kimia.. 
Dan kita tengok apa kata mereka tentang Alfafa dan perubahan yang mereka sedang alami... Alhamdulillah....





Untuk sebarang pertanyaan dan untuk dapatkan produk ini, boleh hubungi saya ya:

PM/SMS/WhatsApp: 013-3750448
Shaklee Independent Distributor ID: 918435
Email: dheaahmad84@gmail.com







2 comments:

NinaAz said...

Alfafa ni utk kesuburan jugak kannnn

nadia arrumaisha said...

Yes dear..... macam kacip fatimah untuk kaum wanita...