Saturday 17 May 2014

Tips Kurus | Detox Secara Semulajadi



Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat semua.

Okay, saya mula 'berkenalan' dengan 'detox water' nih secara dekat melalui Instagram. Saya mula ikuti perkembangan mereka-mereka yang mengaplikasikan cara hidup sehat di dalam setiap inci kehidupan mereka. Dari situ, perlahan-lahan saya belajar untuk buat sendiri dan minum 'detox water' ini. Percubaan pertama, saya buat lemon strawberry detox water.. Awalnya memang tekak kurang boleh terima tapi iyalah,
bila dah terbiasa.. Alhamdulillah mudah saja nak telan.. Dan hasilnya, Alhamdulillah saya tak perlu untuk ambil herba-herba untuk memudahkan proses ke tandas sebab dengan 'detox water' saja, dah dipermudahkan buat saya.. Ini percubaan saya seterusnya, lemon + pomegranate detox water..



Ini sedikit kelebihan 'detox water' yang saya petik dari blog kesihatan. Semoga membantu anda dan apa kata kita mulakan sekarang, berubah kepada cara yang lebih menyihatkan dan semulajadi..

1. Menyegarkan pernafasan.
2. Memastikan tahap pH seimbang di dalam badan
3. Memperbaiki fungsi pencernaan
4. memperkukuhkan sistem imun badan.
5. memperbaiki dan menyihatkan kulit.
6. Membersihkan saluran kencing
7. Menggalakkan penyembuhan lebih cepat dan pertumbuhan semula
8. Baik kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan

Segala yang baik inshaaAllah saya cuba kongsikan bersama, yang mana jelek, maaf saya hulurkan.
Sekian, Assalamualaikum.






No comments: