Friday 31 October 2014

DIY | Sesuatu Yang Kreatif


Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum semua..


Salam Jumaat untuk semua ya.. Dah baca Al-Kahfi hari ini? Belum? Kalau belum, jom pelan-pelan baca.. Besar ganjarannya tau.. Dan jangan lupa banyakkan selawat pada hari yang mulia ini.. Mudahan Allah tempatkan kita di sisi orang-orang yang terbaek di akhirat kelak.. Amin..


Pelikkan.. Akhir akhir ini kerap betul saya update tentang DIY.. Saya sendiri pun tak paham..hihihi Biarlah.. Sementara mood DIY nih masih ada, jadi apa salahnya saya kongsikan di blog ini.. Ada jugak manfaat untuk orang lain.. InshaaAllah.. 
Okay, kali ini saya bukan nak cerita apa yang saya buat.. Memang teringin sangat nak buat tetapi ini sudah tahap otai lah... Nampak senang, nampak mudah tapi sebenarnya sangat mencabar and of course sangat memerlukan tahap kesabaran yang tinggi.. Kalau saya buat, bimbang separuh jalan.. Bila dah rasa macam susah, last last tinggal macam tuh sahaja kot.. Tak nak cerita panjang, kita lihat gambar-gambar di bawah yang saya cedok dari Pinterest.. Sungguh Pinterest dah jadi teman baek saya sekarang.. Sekejap sekejap bukak Pinterest, ada lapang intai Pinterest.. Nasib tidak makan tidur Pinterest saja kan..






Semuanya hanya menggunakan tali.. Kreatifkan... Banyak rupanya yang boleh kita cipta dari tali nih..So teruja tak? Bagi sayalah kan.. Sangat teruja sebab saya memang minat buat benda nih semua.. Tapi itulah saya rasa, saya boleh ukur lagi kemampuan saya tahap mana.. Pernahlah terdetik dalam hati nak buat sesuatu guna tali, kalau buat bakul, pelapik gelas tuh rasanya inshaaAllah boleh buat tapi kalau nak simpul pintal tali buat langsir, buat alas kaki mahupun karpet, rasanya saya orang pertama mengalah..

Apapun, inshaaAllah hujung minggu ini ada dua projek DIY yang menanti saya.. Hopefully dipermudahkan and hasilnya menarik.. Tunggu tau.. Jangan serik datang sini, baca tulisan saya ya... Sekian dulu, Assalamualaikum...




3 comments:

nurrazali.blogspot.com said...

Nur pun da mula suke belek2 pinterest :) gmbar menarik kan tapi x jmpe diy jnis tali2 nie..thanks ea share kt sini dpt manfaat jgk kan ^^

Tengkubutang said...

Haii.. Cakkk...
Done follow sini no. 2516,
Sudilah kiranya follow me back yea..
Heeee.. Salam kenal..
http://tengkubutang.blogspot.com/

Klu minat kucen.. Silalah singgah n follow blog kedua teman sekali..
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Tengkubutang said...

Wah.. Kreatifnya.. Hemm.. Teman suka benda benda kreatif dan unik ni..

Lagi satu.. Teman suka umah yang berlantai kayu.. Mcm dlm gambo tu..