Thursday 27 August 2015

Bebelan Birthday Lady


Bismillahirrohmanirrohim..
Assalamualaikum semua..


Hi, actually I like to write a new post but I couldn't think any idea to write about.. hhhuhhh..  But today's my 31st birthday, so I hope I can write something here.. Sekadar tatapan di hari tua kelak..InshaaAllah..



Alhamdulillah, I'm 31st now.. Alhamdulillah syukur pada Allah untuk setiap inci nikmat yang diberikanNya.. Sungguh, tidak ada satu pun nikmat Allah yang saya dustakan.. Alhamdulillah.. 
Di usia yang semakin meningkat nih, rasanya yang paling saya inginkan adalah iman dan akhlak yang semakin baek dari hari ke hari.. Begitu juga soal anak, mohon sahabat yang membaca, doakanlah untuk saya dan suami.. Semoga saya diberi kesempatan, peluang oleh Allah melahirkan, menjaga, membesarkan dan mendidik zuriat saya sendiri..
Sungguh, soal zuriat saya dan suami berlapang dada.. Bukan tidak berusaha tapi kami yakin akan apa yang Allah tentukan untuk kami.. Saban waktu, kalau tidak saya, suami sendiri akan bermuhasabah diri, memujuk hati untuk tidak sedikitpun goyah atau hilang keyakinan pada kuasa Allah Taala..

Takkan tak ada orang sekeliling yang pandang sinis? Bohong kalau saya katakan tidak ada.. Kalau tidak depan depan, di belakang mereka berbicara soal saya dan suami.. Kadang saya tahu suami sembunyikan sesuatu untuk menjaga hati saya tapi bukan sehari saya mengenalinya, bukan semalam saya hidup dengannya.. Apa yang saya selalu bisikkan di hati " Orang hebat, Allah uji dengan hebat. Barangkali aku orang yang hebat". Itulah ayat yang saya sering gunakan untuk memujuk hati.. Ini bahagian saya yang telah ditentukan oleh Allah, bahagian mereka hanya Allah Yang Maha Mengetahui.. Sungguh, saya redha akan apa yang Allah tentukan buat saya.. Barangkali Allah ingin saya lebih mengenalNya, lebih dekat denganNya, lebih kerap mengadu padaNya kerana masa lalu saya, sering lupa pada Allah Yang Maha Agung..

Wahai sahabat, saya mohon doakanlah yang terbaek untuk diri saya dan suami.. Semoga diberkati usia saya ini, diberkati rezeki saya, diberkati pekerjaan dan juga kehidupan saya.. Rasanya setakat ini yang mampu saya luahkan.. Selainnya biarlah saya mengadu pada Pemilik segala khazanah langit dan bumi, iaitu Allah Yang Maha Esa.. Wallahualam



1 comment:

HeNRieTTa JoSe said...

Selamat Hari Lahir Nadia....Moga Segalanya Baek Baek Saja....Abaikan Kata Kata Orang, Yang Belom Kawen Dikata, Yang Belom Punya Anak Dikata, Yang Beranak Skit Dikata, Yang Beranak Ramai Dikata....Itu Semua Kita Xmampu Halang...Biarlah Orang Nak Kata Apa...Yang Penting Kita Jaga Diri Kita Untuk DIA...