Tuesday, 23 November 2010

Kalau Sakit Kepala Sebab Tak Makan


Kalau anda mau tau, nadia ni selalu menghadapi masalah saket kepala terutamanya bila laporrr....huhuhu kan nak diet kan kan...so kadang degil tak mau sentuh makanan.. so kesannya sakit kepala...hohoho.. mak cakap angin sebab tu saket kepala..

So, ini ada sedikit petua yang nadia baru jumpa..bukan petua sangat pun cuma sedikit cara untuk mengatasi atau senang cerita mengurangkan sakit kepala bila angin dah masuk perut terus naik ke kepala. Hah ambik panjang ayatku..

Caranya adalah ambil buah-buahan yang banyak air. Contohnya buah lai, buah tembikai.. nadia makan buah lai sebab sangat sangat faveret dengan buah tersebut. Alhamdulillah lepas makan, sakit kepala kurang and of course sendawa yang amat... Malu i.... Apapun nadia ni kalau dah sakit kepala, jangan disuruh makan nasik atau segala makanan berat. Pasti akan muntah kembali.

sedia untuk dimakan...nyummy..sila terliur ya....hahahah:p

So, sesiapa yang pernah mengalami, boleh lah cuba.. Mungkin ianya berkesan untuk anda. Tapi kan lain orang mungkin lain kesannya. Jangan pulak nanti cakap, nadia punya petua la ni. Tak menjadi pun. Opsss jangan macam tu ye.. Nama lagi berkongsi panduan, kalau ok teruskan. kalau tak, better hentikan.

Okay, itu saja. Sangat penat hari ni drive memanjang. Sampai kaki naik lenguh duk tekan clutch (betul ke ejaan), tekan minyak, tekan brek. Kuantan pun dah selalu sesak sekarang... Apapun, syukur Allah berikan kemudahan ini.. Alhamdulillah...



10 comments:

cik panadol said...

wah betol ke berkesan...leh try ni....thanks for sharing!

Nadia arRumaisha said...

@cik panadol: InsyaAllah cubelah..belum cube belum tahu kan...

Masrom said...

thanx,, berkongsi info berguna ni..

Nadia arRumaisha said...

@Masrom: Sama2...sesuatu yg baek harus dikongsikan bersama...

KimiCnoL said...

thnks 4 sharing..kalo makan durian agak2 maken baek x?hehe ;)
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Dr Rozmey idola hatiku"

"2.Kelebihan Ayat Ruqyah"

Nadia arRumaisha said...

@KimiChol: Boleh jer tapi itu namanya menambah sakit kepala...hihihi

ms ayu said...

wahhh..bley cube lepas ni..sy pon slalu cmni..pasni kena prepared buah byk2..thanx nad sbb berkongsi..hehehe

Nadia arRumaisha said...

@Ms Ayu: Welcome.... hihihi meh la cube...mungkin bermanfaat..

Redbloodsnow said...

uii...x pnah ler plak zie dgr kaedah tuh yang...hehehe. lain org lain cara kan dear...hikss

Nadia arRumaisha said...

@redbloodsnow:haah betul tuh....nadia selalu saket kepale...selain tu nadia amik minyak ikan omega 3...Alhamdulillah ok...