Saturday, 19 March 2011

Penangan Seafood

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum WBT



Apa khabar semua?
Hopefully Sabtu ni membawa makna kepada kita semua..
InsyaAllah..

Okay, today nadia kerja half day and ada kenduri kawen
yang patut dihadiri petang ini..
Namun nadia tak dapat pergi memandangkan kereta nadia
iaitu si jaguh sedang buat perangai..
Problem pada gear, semacam spring atau apa entah tercabut.
Semalam terjadi, jadi untuk masuk gear 3 dan 4 sedikit bermasalah
dan kena drive perlahan..
Apapun, segalanya pasti ada hikmah..
nadia harap nadia kuat hadapi semua ni..
InsyaAllah minggu depan perlu dihantar servis..
Bermanjalah puas-puas ya si jaguh di pusat servis..


Okay, malam semalam nadia pergi merambu bersama adik-adik nadia
Katanya mahu belanja makan steamboat
di East Coast Steamboat, Jalan Beserah Kuantan..
So, around 8pm kami sampai di sana..
Oh ya nadia tak sempat nak snap gambar
Excited nak makan, ditambah pula memikirkan soal kereta..
So, segala gambar nadia pinjam dari mereka
yang pernah makan di sana..

gambar pinjam dari SINI

gambar pinjam dari SINI

Okay, dijadikan cerita, nadia and adik-adik ambil seafood
yang banyak.. Cehhh tamakkan...
Oh ya, harga dia untuk seorang RM20,
sekiranya tak habis, akan ditimbang dan dikenakan caj RM6
kalau tak silap nadia lah.. sebab kami makan habis...ngeh ngeh ngeh..


Nak dijadikan cerita..
Mula pertengahan makan, adik lelaki nadia mula gatal-gatal tekak..
Dia memang alergik dengan udang sebenarnya..
tapi gatal nak makan jugak..
Then, bila dah habis makan..
giliran nadia pula... bibir nadia bengkak sikit
dan jari-jari naik gatal...
nadia gigit-gigit jari bagi kurang rasa gatal..


Untuk mengurangkan bengkak semua tu
singgah di Teluk Cempedak, pekena aiskrim McD..
Nadia pilih McFlurry Mango Peach, masam manis best..
Okay la sikit bibir, semakin kurang bengkak..
Oh ya, bulan terang dan cantik malam semalam..
Then ada persembahan lagu ala-ala country gitu..
Jadi kami semua, makan aiskrim, dibawah bulan
ditepi pantai diiringi lagu country.... Chewaaahhh gitu pulak..
hahahah..


Apapun, seronok sebab dah lama tak keluar bersama adik-adik..
Maklumlah adik nadia yang kedua tinggal berasingan dan jarang jumpa..
So, bila dah jumpa, banyak hal nak cerita..


Okay semua, maaf ya cerita nadia ni membosankan..
Semoga nadia dapat bercerita yang lebih baek selepas ini..
InsyaAllah...
Oh ya, nadia ada dengar petua mengurangkan alergik
tapi entah boleh pakai atau tidak..
Sebenarnya kalau kita alergik pada sesuatu makanan
maka harus kita makan selalu makanan yang kita alergik itu
kerana mungkin pada awalnya darah kita kurang sesuai
tapi bila kita ajar diri untuk melawan alergik makanan tersebut
InsyaAllah darah akan serasi...
Wallahualam tapi nadia rasa memang menjadi..
Cubalah tapi kalau yang alergik kuat
baik minta nasihat doktor...


Apapun segala yang datang
pasti ada hikmahnya yang kita tidak tahu...
Wallahualam...



10 comments:

AYuNG said...

huhu..sama la kita alergik ngan seafood..

tp, yg alergik tuh la sedap kan..hehe:D

LyNn'Azlina said...

lin pun berpendapat camtu..kalo kita alergik ngan makanan tu kena sokmo makan bagi biasa...so far, lin xde alergic aper...bleh jer belasah apa2

zati embong said...

nadia,ada lg ke band2 yg nyanyi kat TC?

tetibe nk rasa meriah suasana malam kat sana,tp x cukup korum lak O.o

nORmAL said...

ermm dap nya lain kali lau makan ajak adik lak er...

nadia ar-rumaisha said...

ayung: betul tuh, yg alergik tu laaa kita gemar sangat kan///

nadia ar-rumaisha said...

lynn: sebelum ni nadia xalergik pn tp baru2 ni nadia dpt tau nadia xleh mkn mknan lame cthnyer udang lame ckit... nanti mate akan mencucuk dan bengkak...

nadia ar-rumaisha said...

zati: nadia pn xpasti tp kebetulan bebaru ni ader....jat, jom lepak sesame nanti...

nadia ar-rumaisha said...

normal: moh la ke kuantan dik

damha said...

pantai telok cempedak saya dah gi..ade monyet berkeliaran atas jambatan kecil kat citu....saya asal dari penang...he333

Anonymous said...

https://www.facebook.com/pages/East-Coast-Buffet-Steamboat-Restaurant/136884682998497?sk=app_212371285462773