Wednesday, 15 June 2011

Saya Diserang Binatang Yang Menggerunkan


Sedang asyik bersembang, tiba-tiba nadia rasakan
sesuatu duk merayap-rayap dekat peha.... Masa tu
rasa berdebar usah katalah..Memang dah agak
binatang yang paling nadia geruni..... Pastu rasa kaki
sebelah lagi juga lain macam... Memang menjerit gilak...
Tiba-tiba dengar suara mak memanggil, "Diya, bangun,
orang tak tidur maghrib!" hah naseb baek lah mimpi saja..
Itulah siapa suruh tidur petang, berlanjutan sampai maghrib..
memang tak elok dan kawan-kawan jangan sesekali tau
tidur waktu senja.... Semalam nadia memang tak sedar bila
terlelap....memang tak boleh jumpa bantal tau, letak sikit
saja kepala, terus bantal tuh ulit..Tidurlah...Tidurlah...


Okay, cerita tentang mimpi neh, mungkin sebab baru-baru neh
waktu ke Sungai Lembing, ada pacat singgah di khemah kami..
So, nadia memang sangat gerun dengan pacat, boleh nangis
menggeletar badan neh...silap hari pengsan kalau banyak...
Itu yang sampai terbawa ke mimpi... Serius nadia memang
sangat takut dengan pacat and lintah.... Memang sangat-
sangat anti.... kalau balik kampung belah ayah memang nadia
jarang turun ke kebun durian sebab takut pacat..... Biarlah korang
nak cakap hape pun...memang nadia anti sangat sangat sangat...



Pernah tau nadia terlibat orientasi waktu kolej dulu, di taman
pertanian Indera Mahkota... Masa masuk hutan, boleh pulak
pacat tuh singgah dekat pusat nadia.....memang menangis,
habis terketar-ketar aku dibuatnya.... Sampaikan kawan nadia
bagi satu tin sembur anti pacat, and sembur di badan nadia...
serius pacat kat situ mak aih bapak besarnya..... Memang gerun..
Haishhhhh tak kisahlah, korang pun mesti ada kan sesuatu yang
korang gerun, geli takut and sampai boleh nangis sedu sedan
ketakutan kan....



Macam adik nadia, sangat takut lipas... Hari tuh mase pacat naek
khemah, selamba dia guna tangan, buang...tapi cuba bagi lipas,
memang dia akan menjerit gila-gila... kalau lipas bawah meja, boleh
terangkat meja tuh dibuatnya.... Tapi nadia ok lagi kot dengan lipas...
And seorang sahabat nadia, sangat takut katak... Letak gambar
katak saja pun, dia dah lari pecut.... Pelik kan tapi itulah benarnya...


7 comments:

Atiqah Wadiah said...

akk,sy pon geli pacat..actually,geli sume binatang yg x b'bulu..eeiii..geli sgt

naju said...

kiter same ngan adek kak nadia..takle nampak lipas.. lari..!!! tp klu ade ridsect kter pasti spary dia sampai dia mati.. hahahaha..

Ardini Humaira said...

dni pon lari pecut ak kalo jumpa lipas hehehe

Mekz's! said...

haha..pacat sy boleh tahan lagi. kalau lipas pun boleh tahan lagi..tapii, kalau cicak, sy memang xboleh terime. Geli sampai naik ke tengkuk. huhu...

bunga said...

adik bunga pun takut lipas..bunga takut ular..ehhee

misz fae said...

pacat!! fae pon takut pacat jugak! geli..lipas pon same jugak..kalau nmpak memang lari lintang pukanglah! hehe

Drunbella Khoo said...

i takut kucing.
(T_T)