Thursday 3 January 2013

Tips Kulit Cantik Dan Bebas Jerawat | Kenapa Saya Suka Vitamin C Shaklee?

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum...(^__^)


Alhamdulillah..syukur untuk semua nikmat Allah... Doa saya, semoga saya tabah menghadapi hari esok yang begitu misteri.. Hanya Allah sebaek-baek pelindung dan Maha Adil atas segalanya.....


Ohh terlupa untuk berkongsi cerita saya dan vitamin.. Okay, dulu-dulu saya neh sangatlah susah nak makan supplement.. Tanyalah mak, beli supplement, seminggu saja makan pastu simpan buat khazanah... Then, lepas saja bertunang, masa tuh kulit muka neh tetiba galak sangat naek jerawat.. Aduhh nak menanges tau masa tuh...So puaslah tukar produk muka, lepas pencuci neh, pakai pulak pencuci muka neh... Sampailah satu tahap, saya gunakan satu produk yang saya kira agak popular lah.. Mula-mula pakai, tak rasa apa-apa, kemudian hampir seminggu pakai, memang jerawat kering TETAPI yang tak best bila muka jadi saket, pedih dan sangat terik..Subhanallah nak menanges.. Yang paling teruk adalah bahagian atas mata saya, sampai naek luka tau....


Then, puas fikir nak buat apa.. Memang pernah terfikir nak makan supplement tapi bila fikir diri saya yang jenis hangat-hangat tahik ayam neh, terus saya bantutkan hasrat.. Kira saya tolak tepi lah pasal supplement neh masa mula-mula jerawat naek dengan jayanya tuh...

Selepas puas berfikir, pastu guna khidmat pakcik google merata tempat...Carik testimonial habis pelusuk internet.. Baru saya terfikir untuk mencuba produk Shaklee..Okay, disebabkan kekangan duet, nak budget untuk majlis kahwin lagik, nak bayar kereta lagik, nak beli barang ntah apa-apa lagik, saya pun ambil keputusan untuk beli Vitamin C Shaklee.. Saya pun orderlah........... Sesampai saja bungkusan vitamin tersebut, tergopoh kau duk membuka.. Ala-ala anak kecil dapat hadiah hari lahir... Begitulah gamaknya... Alhamdulillah dapat jugak bersemuka dengan produk shaklee secara empat mata.... Inilah produknya... Ramai dah tahu kan...So kita takyah lah berkenalan lagi, just share kebaikan dia supaya orang laen pun dapat menikmati manfaatnya...


Al-kisahnya, esoknya startlah makan... Minggu pertama tuh, hari-hari duk mengadap cermin tengok hilang tak jerawat aku neh.. Kira anggap macam ubat neh magik la gitu, makan terus..**Tinggggg hilang jerawat... hahahhaha Dahlah saya kadang-kadang skip jugak amik vitamin neh.. terlupa makkkk.....

Oh ya , saya start ambil vitamin C neh pada awal bulan September.. Alhamdulillah sewaktu saya hampir datang bulan pada akhir September tuh, jerawat besar gedabak tuh memang tak timbul seperti sebelumnya..Jerawat halus pun susah nak nampak.. Kulit saya jadik lembap..
Then, masuk saja bulan 10, hampir saja kepada tarikh perkahwinan saya iaitu 19 October 2012, Alhamdulillah kulit saya semakin elok dan tak kusam.. Malah liang-liang roma pada kulit muka saya pun dah makin pudar..Kira masa tuh, nak make up pun, tak banyak masalah la....Actually, adik saya pun ada tegur dengan perubahan kulit saya and dia pun teruja nak cuba jugak produk Shaklee.....Alhamdulillah saya dah jumpa produk yang saya kira, memang saya sangat inlove dan takkan saya lepaskan lagik..........

Struktur kulit saya lepas 2 bulan amik Vitamin C..
Oh pencahayaan berbeza ya, gambar sebelum masa saya bertunang waktu malam dan gambar selepas adalah waktu majlis resepsi waktu siang.. Jadik pencahayaan tuh berbeza... Alhamdulillah... struktur kulit pun nampak perbezaannya.. Alhamdulillah


InshaAllah lepas neh, saya nak cuba ambil set Resdung pulak memandangkan saya memang mengidap resdung, mata saya sebelah kanan, kerap sangat merah dan gatal.. Kalau mai rasa gatal tuh, memang saya asyik duk menggosok mata saja sampaikan Incik Suami pun marah... Betul apa, rosakkan mata...huhuhu InshaAllah saya akan update lagik tentang keberkesanan produk Shaklee neh, yang saya gunakan...



Nak tahu detail produk:

PM saya untuk HARGA ISTIMEWA

Whatsapp/sms: 0133750448
Email: dheaahmad84@gmail.com
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 918435)


Kelebihan lain produk Vitamin C Shaklee:


Membantu meningkatkan sistem keimunan badan
Membina kolagen untuk kulit yang sihat dan berseri
Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi dan struktur am badan yang lain
Menbantu dalam proses penyembuhan luka dan juga kudis
Antioksida yang bertindak melindungi sel dari serangan radikal-radikal bebas yang lain
Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
Membantu mengurangkan hormon tekanan.
Membantu masalah anemia.






1 comment:

Kamal Helmi said...

huh macam best jee... tapi kena ade disiplin laa bila makan kan, baru result dia nampak.

Blogger baru: kamalhelmi.com