Tuesday, 18 June 2013

Lahirnya Seorang Khalifah

Bismillahirrohmanirrohim

Assalamualaikum WBT...Hai semua...
Okay sebenarnya dah lama sangat nak tulis dan kongsikan kegembiraan ini tapi masa untuk mengadap blog lama-lama memang tak ada. So saya tangguh-tangguhkan sampailah sekarang ini saya tiba-tiba bersemangat waja untuk menulis blog. Rindu juga kenangan lama sewaktu blog neh meriah dengan comment-comment membina dari sahabat blog laen. Dari situ terjalin satu silaturrahim yang saya kira sangat istimewa. Menulis dengan niat berkongsi manfaat dan sebagai bonus, bertambah koleksi sahabat.. Istimewa bukan..


Okay sebenarnya kegembiraan yang saya ingin sangat kongsikan adalah lahirnya seorang khalifah ke dunia ini (refer gambar di atas). Alhamdulillah tanggal 10 Mei 2013, lahirnya mujahid diberi nama Umar Dhiyauddin bin Muhammad. Lihat gambar comelnya.. Awal kelahiran, bila saya amati dalam gambar seperti umminya tapi sekarang, dari apa yang diberitahu, semakin iras dengan walidnya.. Alah, muka bayi akan sentiasa berubah, semakin membesar kan..


Ini merupakan anak saudara saya yang pertama, anak sulong adik saya.. Alhamdulillah syukur keduanya sihat.. Sejujurnya saya sangat teruja dengan kelahiran Umar.. Hanya Allah yang tahu betapa saya dan keluarga gembira dengan kehadirannya.. Alhamdulillah bertambah ahli keluarga kami.. Semoga Allah melindungi dari segala bahaya, membimbingnya ke jalan Allah dan memberkati setiap langkah kehidupannya.. Amin YRA... Lahirnya memancarkan cahaya kegembiraan, terutamanya pada wajah mak dan ayah, begitu teruja dengan kehadirannya.. InshaAllah tanggal 28 Jun ini, adik dan suami akan pulang ke Kuantan dan saya? Percayalah saya dah tak sabar untuk merangkul permata comel ini.. Malah mak sendiri, dah siap pesan awal-awal pada saya supaya pulang ke rumah pada minggu tersebut.. Katanya, nak tidur bersama Umar.. hihihi.. Tergelak saya dengar tau.. Apapun, tunggu dan lihat sajalah nanti kan... Untuk adik saya yang tercinta, ini secebis pesanan yang saya peroleh dari facebook, untuk panduan kamu kemudian hari..InshaAllah..Jadilah seorang ummi yang hebat..InshaAllah.. Doa dan kasih sayang ini selalu mengiringi dirimu wahai adikku.. 

Klik gambar untuk tumbesaran




12 comments:

AYuNG said...

tahniah..
=)

JunAina said...

Geram tengok baby yg comel2 nih.

✿ pink velvet ✿ said...

pesanan tu utk sy jugaq, hehe~

Damia said...

Tahniah sis, mesti best kan dapat anak buah pertama pula.

E'in said...

tahniah dh jd mak cik... :)

heirizalieyana said...

comel baby tue

suhadah saad said...

tahniah :)

HeNRieTTa JoSe said...

Tahniah adik nadia...comel anak buahnye....xsabar plak rietta nk tunggu berita gembira nadia....

Nasuha said...

Comel nya..

Chuu Muqhlis said...

kite ingt baby sis >.<
btw thniah :)

NinaAz said...

comelnya baby....... nak ada baby jugAK! :)

sha (chirp chirp) said...

comelnyaaaaaaa. geram tgk huhu :D

singgah sambil follow sini! #2439
http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/