Saturday 8 June 2013

Tips Sihat | Penangan Alfafa Shaklee, Memang Terbaik!!!

Bismillahirrohmanirrohim


Assalamualaikum WBT...Hai kawan-kawan semua...
Alhamdulillah syukur pada Allah masih diberi peluang menghirup wangian kehidupan dunia... Alhamdulillah hari ni jugak ada kesempatan untuk menulis sesuatu di blog ini... Dah lama kot saya tinggalkan... Busy dengan kerja-kerja di pejabat, urusan rumahtangga dan urusan luar....

Okay, sebenarnya saya nak kongsi tentang salah satu supplement shaklee yang saya gunakan.. Actually baru sangat saya mencuba...Hujung bulan lalu saya dan suami decided untuk mencari supplement untuk kesuburan.. Tapi untuk saya, pertama saya perlu dapatkan supplement untuk mengurangkan resdung yang ada pada saya.. So lepas fikir banyak-banyak, tolak tambah kewangan, akhirnya saya cuba beli beberapa supplement dan untuk resdung, saya ambil Alfafa Shaklee versi percubaan dahulu.. Kira untuk sebulan penggunaan.. Okay lah kan, cuba dulu.. Kalau positif kesannya, inshaAllah boleh saya teruskan lagi dengan full pack... Actually full pack pun tak mahal sebenarnya, tak sampai RM50 pun dan tahan 3-4 bulan macam tuh....Bawah neh gambar full pack Alfafa Shaklee...


Al-kisahnya, baru 5 hari jer saya ambil alfafa shaklee neh tau...(masa saya tulis blog neh) Dan Alhamdulillah nampak kesan positif ke atas resdung saya.. Perkara pertama yang saya perasan adalah bersin... Nak tahu, saya neh tak kira panas ke, sejuk lagilah..asyik bersin jer...Kalau subuh, memang 15 minit lepas ambil wudhu', saya kena rilex sekejap.. Baru boleh solat.. Rilex untuk bersin sehabis mungkin.. Macam tuh jugak dengan solat zuhur, dalam cuaca panas tuh, boleh pulak bersin dengan berianya... Kadang cuba jugak saya tahankan,(tahanlah sangat kan) lepas tuh datanglah sakit kepala yang amat.... Alhamdulillah 2-3 hari neh, saya perasan dah tak bersin lagi....Memang tak bersin langsung... Alhamdulillah suka sangat tau... Then, saya perasan sangat, mata saya dah tak gatal-gatal.. Kalau tak sebelum neh, sampaikan selaput putih macam nak larik dah (betul ke ayat eh)... Hah lebih kurang macam tuh lah.. Semua tuh akibat kekerapan saya menggosok mata tanpa mengenal penat dan lelah, asal rasa gatal kurang.... Dan suami kat tepi, mulut pot pet pot pet, berleter sebab kuat sangat gosok mata... Itulah al kisah resdung saya sebelum ini... Memang kategori kritikal kot terutamanya tang gosok mata tuh.......Apapun Alhamdulillah syukur sangat-sangat atas perubahan positif yang saya dapat neh.. Bawah neh, saya senaraikan lagi beberapa kelebihan yang ada dalam Alfafa Shaklee neh.. Untuk perkongsian kita bersama....


- RAJA SEGALA TUMBUHAN
- Mengetatkan apa yang longgar ibarat kacip fatimah
- Milk booster
- Mencuci dan merawat dalamn wanita
- Detox mencuci usus untuk weight management
- Pelawas bagi yang sembelit
- Merawat allergy, resdung dan ekzema
- Merawat sendi (arthritis)
- Antikulat
- Mengurangkan keputihan untuk wanita
- Bagus untuk pesakit diabetes - mengawal kandungan gula dalam darah
-Sesuai untuk pesakit gout
- Membuang angin dalam badan
- Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
- Menegangkan payudara wanita
- mengurangkan simptom PMS semasa haid


Jadi, bagi kawan-kawan yang nak tahu info lebih lanjut tentang Alfafa Shaklee neh, bolehlah hubungi saya.. Jangan segan untuk bertanya apapun yang berkaitan, yang mana kita boleh kongsi dan yang mana saya boleh bantu...InshaAllah akan saya usahakan sebaek mungkin....

Shaklee Independent Distributor ID: 918435
Email: mynadiadania@gmail.com





6 comments:

NinaAz said...

Betul kak. Best sgt alfafa ni. Nina pun mkn

Dhea Ahmad said...

@NinaAz: Seriously akak dah jatuh cinta dengan alfafa neh.... Alhamdulillah....

Azwar Syuhada said...

Tak pernah try lagi :)

Dhea Ahmad said...

@Azwar Syuhada: belum cuba belum tahu...:)

Unknown said...

Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Banyak tudung dan shawl2 yang menarik dari HV collection.Jangan lupa follow juga ye.. =)

Terima kasih
http://hijab-valley.blogspot.com

WANDAH said...

ada x suplemene yg nak bagi kulit kita come gebu ...1 botol berapa harganya...?