Monday 18 August 2014

Perkongsian | Antara Serum Wajah Yang Terbaik


Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum semua..


Alhamdulillah syukur pada Allah. Hari ini saya sekadar ingin berkongsi dengan anda semua tentang produk yang baru saja saya gunakan. Dalam 10 hari saya gunakan, Alhamdulillah semakin hari perubahan positif pada kulit wajah saya. Semakin cerah dan lebih licin berbanding sebelumnya. Punyalah saya excited nak tau perbezaan, setiap hari saya asyik bertanya pada suami. Ada tak perubahan, makin elok tak kulit wajah saya. Kata suami, tanya mak atau adik-adik sebab dia lihat saya tiap-tiap hari, mungkin dia tak perasan. Cuma yang dia lihat, kulit wajah saya tak gelap (sun burn) seperti sebelum ini.Jadinya pada hujung minggu lalu, balik saja rumah keluarga teruslah bertubi-tubi soalan saya tanyakan pada mak dan adik perempuan saya. Betapa tidak sabar hamba Allah ini.. Alhamdulillah feedback positif.



Sebelum nih, saya asyik fikirkan produk apa yang patut saya gunakan untuk rawat masalah kulit muka saya yang kusam, sunburn, masalah pori besar dan parut-parut lama bekas jerawat kecil dan campak. Dan sebagai wanita yang dah berumahtangga, perkara soal diri nih perlu jadi keutamaan. Biarlah suami senang memandang kita. Seorang teman sepejabat pernah katakan kepada saya, orang yang dah berkahwin tak perlu risau penampilan diri kerana dah berpunya. Orang yang belum berkahwin yang perlu lebih risau kerana bimbang sampai ke tua tak berpunya. Lalu saya katakan padanya, menjaga reputasi itu lebih sukar berbanding mencapai reputasi. Sesuatu yang ada lebih sukar untuk dijaga berbanding mencari.



Okay, berbalik kepada cerita utama. Alhamdulillah suka benar saya dengan Sensual Plus Serum nih. Benar-benar serasi dengan kulit saya. Untuk permulaan nih, saya pilih serum Scar dan Pure Vitamin C yang mana untuk memulihkan parut dan mencerahkan kulit. Sekotak saya minta campur kepada 2 jenis serum tersebut. Ada 5 botol serum Scar, 5 botol serum Pure Vitamin C. Setakat hari ini saya dah gunakan 2 botol, 1 scar dan 1 lagi pure vitamin C. Alhamdulillah memang best. Biasa saya gunakan selepas mandi, selepas cuci muka sebab waktu tersebut muka kita bersih dari segala kekotoran. Sebelum tidur, biasanya saya akan pakai lebih dari 2 titis, then sapu tebal sikit pada wajah.

InshaaAllah saya akan terus consume serum nih and after this saya fikir nak beli serum jenis tighening untuk masalah pori yang besar. Hopefully dapat menyamarkan liang pori wajah saya. So bagi yang tercari-cari serum untuk wajah, saya sangat syorkan anda Sensual Plus Serum. Semoga Allah berikan kemudahan buat anda. Ini saya perkongsian dari saya kali ini. Oh ya, ini bukan iklan berbayar ya. Ini pendapat ikhlas dan feedback positif dari saya sendiri. Dari apa yang saya alami sendiri. Apa yang bagus patut kita kongsikan untuk kebaekan bersama..InshaaAllah.. Assalamualaikum.


Update: Maaf lupa nak inform, saya beli serum ini dengan harga RM60.00 termasuk postage untuk sekotak. Sekotak ada 10botol serum dan saya beli dari instaShop iaitu @massyhaddy. Boleh visit instaShop adek Massy untuk information. Don't worry, dia akan advise mana yang sesuai untuk masalah kulit kita and also adek Massy ni sangat friendly. Terima kaseh.






5 comments:

Anonymous said...

mcm best..mahal tak?

ummizarra said...

Assalamualaikum yunk...
Ya ALlah lama sangat orang tak dtg sini..
Lama sangat orang tak tanya khabar..

Moga ALlah lindungi kamu yunk..
Miss you sgt..

Unknown said...

Salam.. serum scar pakai waktu bila dan serum vitamin c pakai bila.. sy ada masalah lebih kurang mcm awak.. parut jerawat merata dan kulit kusam.

Dhea Ahmad said...

wslm Allyn,
Saya biasa pakai serum scar sebelum tidur, serum vitamin c selepas mandi atau cuci muka...

Produk Kecantikan said...

Ketika usia menginjak 30 th serum wajah bisa menjadi produk kecantikan yang bisa diandalkan sebagai anti-aging karena dapat menutrisi kulit wajah secara optimal untuk meremajakan kulit, sehingga wajah terlihat lebih cerah merona dan awet muda.