Friday 10 February 2012

Stand Alone Pages





......................................................

Assalamualaikum dan salam sayang untuk sesiapa saja yang sudi
membaca dan mengomel di blog saya yang serba kekurangan ini..
Terima kaseh banyakbanyak atas nasihat yang diberikan...
Alhamdulillah banyak membantu saya menyelesaikan beberapa
kesulitan yang saya hadapi..Semoga silaturrahim yang terjalin ini
sentiasa diberkati dan dirahmati Allah...Amin...


Okay, tak nak berceloteh panjang.. Saya ada terima soalan dari
Account Formspring saya, sahabat ini bertanya bagaimana untuk 
buat standalone pages... Sejujurnya saya kurang faham tentang
pertanyaan tersebut tapi saya cubalah juga menjawab mengikut
apa yang saya fahami.. Kebiasaannya saya cuma gunakan aplikasi
yang memang dah disediakan oleh blogger.com sebab saya memang
tak ada masa nak menggodam html... So, saya memang gunakan
apa yang ada sahaja...

Contoh seperti page yang saya buat di atas... Atau boleh klik gambar
dibawah untuk lebih jelas..


Untuk buat senarai page berderet seperti itu... Cuma perlu
DASHBOARD / POSTING / EDIT PAGES
Contoh boleh lihat dibawah, klik gambar untuk lebih jelas...
Then, bolehlah nak create standalone pages seperti yang kita mahukan..



Okaylah, itu saja yang saya dapat berikan sebab saya sendiri pun
samarsamar dengan soalannya..Apapun saya harap penjelasan saya
neh dapat membantu sedikit sebanyak.. Manamana sahabat yang
tahu cara yang lebih senang atau lebih cantek... Bolehlah berkongsi
ilmu bersama.... Terima kaseh....

......................................................






1 comment: