Wednesday 8 February 2012

Banyak Kisah! Melatah Dan MacamMacam






........................................................................

Assalamualaikum and salam sayang untuk semua sahabat
yang sudi mengomel di blog neh..Begitu jugak buat readers
yang sudi membaca.. Semoga ada manfaat yang boleh
kalian ambil di blog ini...


Okay, alkisahnya akhir-akhir neh simptom hidung berdarah
kembali lagi...Oh rasanya dah lama sangat tak alami semua
neh..Maybe faktor cuaca jugak sebab sebelah malam cuaca
sangat sejuk..Al-maklum rumah dekat juga dengan pantai,
jadi berangin...Kalau musim sejuk, kekadang timbullah simptom
neh..Cuma yang tak best bila terjadi di office macam pagi tadi..
Ohhh sangat trouble, nasib baek darah tak banyak keluar..
Kebiasaan menitik tak henti..Nak dongak memang tak boleh
sebab saya ada lelah...Apapun hopefully tak ambil waktu
yang lama...InsyaAllah...


Then, next story tentang mulut yang kuat melatah...Alhamdulillah
syukur sangatsangat saya tidak melatah, mungkin juga dah
diajar sedari kecil lagi.. Waktu kecil dulu, dengar saja arwah nenek
melatah, mula lah nak ikut..Mak akan marah..Alhamdulillah...
Okay, saya pun tak pasti sebenarnya melatah neh memang dah
lahiriah ada dalam diri seseorang manusia atau dibuat-buat atau
kerana pergaulan... Cuma yang paling saya tak suka plus anti
adalah orang yang melatah menyebut perkataan lucah...
Mak aihhhhhhhh macam tak ada agama atau pegangan dalam
diri.. Yang paling tak suka bila melatah lucah itu sengaja
dibuat-buat... Agaknya kalau dirakam dan ditontonkan oleh
empunya diri, apalah perasaan...Mungkin biasa saja kot sebab
perasaan malu yang sepatutnya menyelubungi diri telahpun
hilang....So saya nasihatkan kalau ada antara temanteman atau
sahabat kita yang mungkin ada sifat melatah neh, cuba kita lindungi
mereka, tegur sekiranya mereka menyebut sesuatu yang tidak
enak didengar... Tidak salahkan saling mengingatkan..



Hurmmm, maafkan saya sekiranya tulisan kali ini buat
ada hatihati yang terguris..Maafkan saya..Saya sekadar mengutarakan
pendapat dan apa yang saya kurang senang...
Semoga esok dan hari berikutnya kita menjadi insan yang
lebih baek...Amin...

........................................................................





7 comments:

adam said...

aku ingat gambar gambar ngeri sebab letak gambar tangan berdarah

Charlie said...

take care and consume more water during this unstable weather

HeNRieTTa JoSe said...

nadia jumpa doktor la....wsau tengok darah tuh banyak taw....rietta idung jrang berdarah...klu batuk berdarah ader la...

nurayunni said...

eee...ngeri tgok darah..

Teratak Zurai said...

Nak pengsan tgk darah..

Tony said...

Tulisan yang bagus. Sering seringlah menulis di blog ini....

precious cla said...

ingatkan terkena pacat hehe....whateva aku da sampai disini & ur blog just nice :)