Sunday 1 April 2012

Terimalah Kenyataan

Assalamualaikum...
hai semua yang sudi membaca...


Actually tetiba rasa nak berleter dengan certain pengguna laman sosial neh...
Kenapa?????

from corbisimage.com

Sebab tak nak guna gambar sendiri untuk dijadikan profile picture atau gambar
utama mereka... Ada antara sahabatsahabat saya sendiri terkena tempias neh..
Memang laa bila kita upload saja satusatu gambar ke internet, semuanya boleh
dicapai dengan satu klik juga oleh sesiapa pun... Tapi bila letakkan sesuatu milik
orang laen dan dijadikan sebagai hak peribadi, bagi saya itu dah melampau...


Entahlah, saya punya pendapat saya sendiri dan anda diluar sana mungkin ada
pandangan tersendiri.. Tak best lah kan, letak nama dan detail semua tentang diri
anda tapi gambar milik insan laen... Kalaupun tak nak letak gambar sendiri,
letaklah gambargambar alam semulajadi ke, bunga ke, pen ke, kertas ke dan
sebagainya yang ada depan mata anda....

Yang biasa saya lihat jadi mangsa adalah Nurul Badiah, Cik Epal, Fatin Liyana..
Mungkin sebab mereka terkenal, jadi gambargambar mereka sangat senang
dicapai dalam internet tapi cuba kalau anda di tempat mereka-mereka yang juga
mengalami keadaan seperti ini.. Fikirkanlah...



Ingat, langit itu tidak selalunya cerah kawan-kawan...








2 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

yeap...ada org nasihatkn rietta ltak water mark ataw initial kt gmbr...

toko bunga online mutiara indah florist said...

sedih