Tuesday 18 March 2014

Gardening | Segala Puji Bagi Allah

Bismillahirrohmanirrohim

Assalamualaikum sahabat semua..
Terima kaseh kerana masih ada yang sudi membaca blog ini.. Moga ada manfaat untuk anda dan moga ianya memberi kebaikan, rujukan malah mungkin inspirasi buat sahabat semua..

Sejujurnya banyak benar kekangan masa yang membuatkan saya gagal untuk sentiasa update sesuatu di blog ini.. Alhamdulillah kali ini saya punya sedikit waktu untuk bercerita sesuatu di sini..Sebenarnya sekarang saya sudah mula menjinakkan diri dengan tanaman.. Allahu Rabbi seronok sangat ditambah pula dengan suami yang turut sama berkongsi minat.. Indahnya berbudi pada tanah.. Alhamdulillah kebetulan pula saya menyewa rumah kampung, jadi tidaklah timbul masalah dari segi ruang untuk menanam.. Walaupun hanya sekangkang kera ibaratnya tapi Alhamdulillah masih diberi kesempatan..

Instagram : nadia arrumaisha

"Sesungguhnya Allah adalah dzat yang maha indah dan mencintai keindahan". 
(HR.  Thabrani dan Al Hakim)


Setakat ini baru saya penuhi dengan bunga-bungaan, dan beberapa jenis sayuran seperti lada, daun bawang, daun sup.. Sebenarnya suami saya sangat menyukai masakan tom yam, kalau seminggu dua tiga kali masakkan tom yam pun tak ada masalah baginya.. Jadi saya adalah semai pokok limau purut, dan inshaaAllah dalam proses menanam serai.. Moga Allah mudahkan buat saya...inshaaAllah

Apapun jua hobi atau sesuatu yang kita enjoy untuk lakukan, biar ia beri manfaat dan paling penting kita tak lalai dan tidak mengenepikan hal yang wajib.. Niat segalanya kerana Allah...InshaaAllah bahagia dan menjadi lah seperti mana yang kita inginkan.. Wallahualam.. 


Moga redha Allah sentiasa bersamaku..
Assalamualaikum.








No comments: