Wednesday 20 August 2014

Qada' dan Qadar | Yakin Pada Allah

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum semua..


Everything happens for a reason, even though the reason may be imperceptible to us, yet Allah alone knows the wisdom behind it.


Ujian yang menimpa diri, benar kekadang berat untuk diterima. Dan sukar benar untuk memujuk hati untuk tabah dan sabar akan dugaan yang menimpa. Namun bilamana hati, fikiran tidak pernah putus mengingati Allah dan benar-benar hati ini meletakkan pergantungan hanya padaNya. Dari situ , rasa tenang mula mengharum dalam diri.. Alhamdulillah..

Beberapa waktu lalu, saya mendapat perkhabaran bahawa rumah sewa yang telahpun saya dan suami letakkan deposit telah diberikan kepada orang lain dengan alasan-alasan yang saya kira tidak boleh diterima akal. Lihat saja air muka suami ketika itu, hanya Allah yang tahu. Betapa kecewanya dia. Saya kenal benar akan suami, bukan mudah untuk dia menunjukkan air muka seperti itu.. Lalu kami pujuk hati ini kerana yakin Allah telahpun sediakan sesuatu yang terbaek buat kami selepas ini. Barangkali pasti ada sesuatu yang kurang menyenangkan lalu Allah jauhkan kami terlebih dahulu dari perkara tersebut. Iya, kami redha.

ربي يسر ولا تعسر ,ربي تمم بالخير
Semoga Allah mempermudahkan urusan kami dan memberikan yang terbaek dari sisiNya buat kami..
Amin Ya Rabbal Alamin.





1 comment:

Aya Suria said...

Salam nadia. nice blog. byk info berguna..i like..
btwy..jom jalan2 blog saya cuci2 mata..tq
http://ayacuya.blogspot.com