Thursday 5 May 2016

Perkongsian | Apa Yang Best Sangat Tentang Perfume Dexandra

Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum semua..

Firstly, saya bukanlah peminat perfume.. So nak cerita panjang-panjang pasal perfume nih memang saya tak reti.. Apa yang saya kongsikan ini adalah apa yang saya sendiri rasakan.. Okay, bulan lalu entah kenapa tetiba hati ni meronta nak cari perfume.. Mungkin jugak sebab perfume sebelum ni dah tinggal hujung-hujung botol.. Sebelum ni, saya pakai Women of Earth keluaran Avon.. Bau WOE ni memang ngam betul dengan hidung saya.. Fresh jer bau dia, tak memeningkan kepala saya..

So, bila dah perfume hampir ke hujung botol tuh, saya rasa nak try bau lain..gitewww.. Seorang sahabat saya pernah gunakan Lancome Hypnose dan saya rasa bau dia not bad, boleh ngam dengan kepala saya ni.. Kalau tak ngam, migrain terus datang tau..haaaa cerewet kan...
Dan kebetulan, seorang sahabat baik saya meniaga perfume Dexandra and baca punya review, ramai jugak cakap perfume ni not bad..Tahan lama...Then usha punya usha, dapatlah perfume Dexandra inspired Lancome Hypnose...Kejap jer order, barang pun dapat cepat...



Okay, nak cerita panjang-panjang tak pandai.. Apa yang boleh saya katakan, wangiannya memang kekal lama.. Even lepas mandi pun, masih lagi melekat baunya.. Kalau pakai pagi tu, sampai ke balik pun still lagi berbau wangi..Dari segi baunya, yes memang hampir sama dah dengan bau yang original..
Paling saya sukakan adalah packaging dia, cantik sesangat.. Saya ni memang laa peminat handpainted flower style, vintage pulak tu.. Lagi laaa menambat hatiku... Untuk packaging botol perfume lelaki pun smart, elegan gitu...
Sebotol terjual dengan harga RM65 dengan 35ml.. Memang makan tahun jugak laa baru habis sebotol nih sebab saya selalu pakai bila berada di rumah dan masa nak tidur.. Kira nak bagi efek nyaman, konon laa aku ni tengah tidur kat taman bunga..gitewww...

Haaa begitulah ceritanya saya dengan perfume Dexandra nih.. Kalau ditanya saya, berbaloi atau tidak.. Alhamdulillah berbaloi dari segi bau, mutu dan budget...Hurmm, nanti nak beli lagi sebotol untuk suami pulak.. Hajat di hati nak rembat Dexandra inspired Acqua Di Gio by Gorgio Armani sebab ramai kot cakap baunya best untuk lelaki.. So sahabatku Anah Ibrahim, silalah ready.. I will pm you soon sahabatku...InshaaAllah...



Note: Ini adalah perkongsian peribadi saya, mengikut pengalaman saya sendiri.. Tidak ada bayaran atau sponsor untuk perkongsian/review ini.. Terima kaseh..




1 comment:

Rozita Ceritaita said...

akak lama teringin... tapi nanti la..hehe.. apa kabar dik? sihat?