Monday 22 July 2013

Perkongsian | Jerawat Semakin Hilang, Kulit Semakin Pulih

Bismillahirrohmanirrohim

Assalamualaikum semua...
Sebut pasal jerawat, mesti korang rasa sangat stress kan.. Actually stress tuh pun sebenarnya salah satu asbab jerawat akan tumboh dengan jayanya pada muka, badan korang.. Contohnya stress nak dalam menyiapkan persiapan perkahwinan, stress nak fikir apa yang belum siap, apa yang tak cukup.. Macam saya dulu-dulu.. Serius you setiap hari mengadap cermin, sedih melihat muka yang naik jerawat dengan jayanya.. Last-last jumpa jugak solutionnya...Then perubahan hormon kita.. Itu jugak merupakan antara faktornya selain daripada cara pembersihan/penjagaan yang tidak betul...

Okay, cerita pasal jerawat neh, lain pula yang terjadinya pada adik saya yang baru saja lepas pantang.. Now dah dua bulan bersalin tapi jerawat yang naik pada muka dan badannya, alahan ketika mengandung dulu, belum juga surut.. Now kebetulan adik ada di rumah keluarga sempena Ramadhan, saya dengan jayanya selalulah bantu merawat apa yang patut.. Sangat kesian melihat keadaan kulitnya..So kebetulan pula baru-baru neh salah seorang adik saya dapatkan Chewable Vitamin C Plus (100mg) sebagai supplement tambahan. Jadi supplement itu dikongsi bersama. Biasalah kenn adik beradik..


Al-kisahnya, setelah consume pengambilan, even hanya beberapa hari, Alhamdulillah jerawat yang naek di muka dan badan semakin mengecut.. Parut jerawat lama pula semakin beransur pulih dan samar.. Ahad lalu, sewaktu saya pulang ke rumah keluarga pun, bila diperhatikan memang nampak perubahannya... Alhamdulillah syukur, semoga masalah kulit yang dia hadapi itu akan beransur hilang dan sembuh sepenuhnya...


Ini saya terangkan kandungan Chewable Vitamin C Plus secara ringkas ya..
  • Mempunyai Vitamin C - 117.90mg
  • Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex - 24.00mg
  • Rose Hips Powder - 40.00mg
Ramai sangat sahabat-sahabat yang bertanya tentang Vitamin C Sustained Release 500mg kepada saya, malah ramai sangat yang ingin membuat tempahan.. TETAPI untuk waktu sekarang, Vitamin C SR 500mg TAK ADA STOK dan saya sendiri masih lagi menunggu news dari Shaklee mengenai vitamin tersebut.. Jadi untuk masa sekarang, Chewable Vitamin C Plus 100mg sebagai alternatif sementara menunggu ketibaan stok Vitamin C SR 500mg.. Dalam kita asyik menunggu, baik consume dengan Chewable Vitamin C Plus..

Sebenarnya antara kedua supplement tersebut, kedua-duanya mempunyai kandungan yang sama. Cuma Chewable Vitamin C Plus mempunyai Rose Hip Powder yang merupakan salah satu sumber vitamin c yang hebat. Kelebihan Rose Hip Powder ialah;
  • Dikatakan mampu membantu mengubati ulser perut
  • Mampu melegakan sembelit.
  • Bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi.
Dan yang paling best sekali, Vitamin C Shaklee mempunyai Bioflavonoids di mana Bioflavonoids ini merupakan pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan di dalam Vitamin C Shaklee kedua-duanya mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex daripada lemon, orange, grapefruit.

Hurm rasanya banyak sangat dah saya terangkan kepada korang tentang Chewable Vitamin C Plus ini.. So saya harapkan sahabat-sahabat yang mungkin confuse atau tertanya-tanya tentang supplement ini, InshaAllah mendapat sedikit maklumat daripada apa yang saya kongsikan di sini..And bagi yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang Chewable Vitamin C Plus 100mg, bolehlah hubungi saya seperti maklumat di bawah... Terima kaseh sudi membaca leteran saya di sini....

SMS / WhatsApp: 0133750448
Email: dheaahmad84@gmail.com




No comments: