Monday 20 October 2014

Dua Tahun Suka Duka Sebuah Perkahwinan


Bismillahirrohmanirrohim
Assalamualaikum semua..


Semalam 19 Oktober 2014, Alhamdulillah genap dua tahun usia perkahwinan saya dan suami. Alhamdulillah.. Sebut saja dua tahun, MashaaAllah pantas betul masa tu berlalu. Macam tak percaya. Banyak benar suka duka tawa sendu tangis riang sepanjang melayari bahtera perkahwinan ini. Alhamdulillah syukur.



Sepanjang dua tahun ini, bohong kalau semuanya perfect, bohong kalau katakan semua indah dimata. Namun semua itu pelajaran, nasihat dan pengalaman buat kami suami isteri untuk lebih mengenali hati budi, sikap, kelemahan, kekurangan dan kelebihan masing-masing. Alhamdulillah syukur pada Allah. 

"Wahai Allah, jadikanlah hambaMu ini mencintai orang yang beriman 
dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku."
 HR Muslim

Bercerita soal dua tahun perkahwinan ini juga, Alhamdulillah kami suami isteri lebih berlapang dada soal zuriat. Kami redha. Allah sedang menguji kami dan kami yakin, Allah sedang mempersiapkan kami sesuatu yang lebih baek, lebih indah. InshaaAllah. Alhamdulillah saya bersyukur, Allah kurniakan saya keluarga yang sangat memahami, begitu juga keluarga mertua yang tidak jemu memberi semangat. Alhamdulillah. Nikmat Allah mana lagi yang saya ingin dustakan. Allahu Rabbi, merenung sejenak, malu untuk terus meminta padaNya kerana terlalu banyak yang telah diberi olehNya.. Malu kerana saya, hambaNya yang selalu lupa untuk bersyukur, selalu lupa untuk berterima kaseh padaNya.

Apapun, untuk ulangtahun kedua ini, moga Allah kurniakan kami suami isteri dengan iman yang lebih teguh. Moga Allah himpunkan kami kelak, di akhirat sebagai suami isteri, berada di kalangan hambaNya yang khusyuk dan istiqomah. Moga Allah jadikan kami di hari mendatang sebagai hambaNya yang lebih baek dari segi iman dan akhlaknya. Amin... Buat sahabat yang membaca, doakan kebahagiaan kami dunia hingga akhirat..




4 comments:

Luqman Zakaria said...

Amin :) dan happy anniversary for both of you :)

Luqman Zakaria said...

Amin :) dan happy anniversary for both of you :)

Siti Asiah said...

Tahniah dah 2 tahun hidup bersama yea...moga kalian dikurniakan bebi yang comel pasni...amin...;)

ummizarra said...

Tahniah yunk... Semoga kekal bahagia till jannah..